Sv: Arabiska Fullblod
*enormt OT*
Tack Tussinussen för dina ord, de hjälpte mig mycket nu på morgonen. Pappa begravs idag och eftersom han var lokalt välkänd kommer kyrkan att vara full=vansinnigt jobbigt. Det blir ingen stor träff efteråt och jag har undrat hur jag ska orka med det lilla som blir och tom funderat på att inte ha något. Dina ord fick mig att se det hela på ett annat sätt, det är klart vi ska träffas och sluta cirkeln, med pappa i mitten!
TACK!
En gång när jag var på en nära släktings begravning satt jag bredvid prästen vid fikat efteråt. Han sa att han tyckte att begravning o fikat efteråt var så viktiga när någon går bort. Hans bild var att en grupp människor, släkten och vännerna, liksom bildar en stor cirkel där alla håller varandra i handen. När en faller bort måste de som återstår träffas för att sluta cirkeln igen, stänga luckan, annars blir det fel. Utestänger man inte den döde då, sa jag. Nej, sa han, man stänger in den och bär med den, den finns inuti cirkeln.
Kanske djuren känner lika....nu har dina hästar kanske stått o slutit cirkeln igen, med Yazz inuti.
*enormt OT*
Tack Tussinussen för dina ord, de hjälpte mig mycket nu på morgonen. Pappa begravs idag och eftersom han var lokalt välkänd kommer kyrkan att vara full=vansinnigt jobbigt. Det blir ingen stor träff efteråt och jag har undrat hur jag ska orka med det lilla som blir och tom funderat på att inte ha något. Dina ord fick mig att se det hela på ett annat sätt, det är klart vi ska träffas och sluta cirkeln, med pappa i mitten!
TACK!