Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Lägg babypuder eller glidslem där gjorden ligger innan sadling. Tvätta noga bort allt svett, puder mm efter varje rispass.

Vad är glidslem för något? Menar du typ Vaselin eller RFSU:s?

Eller är det något särskilt som man köper på t ex hastglidslem.com?

ACO har ett glidslem som är lite mer "neutralt" än rfsus
Men det är det jag menar. Jättebra att ha i stallapoteket, tex på febertermometern.

Jag använder vanligt glidslem man har när man rektalundersöker hästar. Det använder jag även som kontaktmedel till pulsmätaren.

Aliah, jag bytte helt enkelt min lädergjord mot en i neopren, och det gjorde susen, inga mer skav på känsliga arabskinn!

ap0gg.jpg

Knapplån

Jag vägrar att bara ha överstylade bilder på mina killar. Så här ser Matisse ut när vi tar en promenad!

Det där gillar vi!!
Som du vet så älskar jag att se på arabhästar som ser ut som hästar, inte som stylade "plastprodukter", även om det också kan vara läckert ibland. Men bara ibland.

Man ska ju leva med dem 365 dagar om året, hämta dem leriga och glada i hagen, plocka pinnar och kardborrar ur manen, reda ut trollflätor och undra vad som finns under vinterpälsen när våren kommer .... Så ser hästlivet ut för mig i alla fall, och jag hade avskytt att behöva ha hästarna pimpade och tjusiga för jämnan. Jag är själv sällan (nästan aldrig!) pimpad och tjusig, så det hänger väl ihop ...;)

Ojojoj, så där såg två av våra damer ut en höstdag för ett par år sen ... Dottern och jag tillbringade större delen av en dag med att plocka loss dem, beväpnade med en liter matolja och varsin mankam ....

Haha! :D

Men vilken skönhet det var under punkfrissan, ser superfin ut.

Shit ni skulle ha sett Erucj idag, shit var rätta ordet nämligen... Han låg och sussade länge och väl i Festers bajshög och resultatet blev riktigt spektakulärt. Hingstar gör ju som bekant ett litet berg med bajs och DÄR av alla ställen, i en två hektar stor hage, lägger sig min vita Arab förstås :meh: blev ingen ridning idag kan jag säga. :p

20130915_111730.jpg

Bilden har inget direkt samband med texten.

Tack! Lilla Panget är riktigt fin, jag har inte riktigt tittat på henne på länge men så häromveckan så såg jag en guldfärgad långbent skönhet i hagem- jag fattade knappt det var hon!

Matisse är min power-butt, han är den roligaste häst jag träffat och den gladaste gamängen jag vet. TUR att jag köpte honom!!!

lånar knapp till fråga till alla i tråden;

är det någon här som sysslar med galopp? Kom att tänka på det i söndags när jag såg ett arablopp på "JOBBET" (täby galopp).

Vore ju kul om det är några hästar "härifrån" så att säga, som man kan kika extra på isf.

Ni behöver inte skriva ut namn osv direkt i tråden om ni vill. men PM:a gärna annars.

:D

Min långben har varit i träning men han är inte startad.

För ungefär hundra år sedan red jag galopp med min första ponnypluttArab. :D Jag visste tidigt att jag ville satsa på att bli jockey men när jag passerade 175 cm började jag tappa hoppet :meh:, blev ju 181 cm i slutändan men det kanske inte gör så mycket så länge man är tillräckligt lätt?

nja det finns ju långa jockeys. Dock blir det ju än svårare att hålla vikten. Själv är jag verkligen bra längd (pluttiga 1,60) men att ha bröst och rumpa leder ju ofast inte till jockey-vikter ;)

Det som är jobbigt med att vara lång som jockey är ju att du än mer måste kunna krypa ihop men också kunna "rida på kraftfullt". ju mer luftmotstånd, desto långsammare går det :D

Härligt med ostylade skönheter, en äkta arab är vacker även utan spackel :P

Lilla" panget" ser ju riktigt spännande ut henne hoppas jag att vi får se mer av, matisse e ju givetvis också en läckerbit:d

Fjellheim: På tal om bajshögar så lägger Pirre också stora berg när han uträttar sina behov.. En dag när grannens lilla unge var med i hagen och hjälpte mig med mockningen så tittade han på mig och sa Var finns elefanten som har bajsat här.. Haha :D

Tack! Det är många som tycker jag är knäpp som lägger ut foton där hästarna ser "vanliga" ut... Men nu tycker jag i och för sig att ben och kropp är minst lika viktigt som stora ögon och svansen på ryggen!
Lilla Pang hoppas jag ställa ut 2014, hon är jättefin just nu! Lite hög över rumpan, som en åring ska vara, men annars nästan i utställningsskick efter betet. (!?) Hon har Rohara Baccara som morfar och har ärvt färg och gång av honom vad det verkar. Hoppas hoppas hon fortsätter så! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 405
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Rosett
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
25
· Visningar
1 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka