Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Hm... Är min hingst den enda som inte bajsar på hög? :D

Tempen: Matisse är fin, men jag tror ditt nyförvärv är snäppet bättre! Att han dessutom passar mina linjer gör ju inte det hela sämre ;)
Jag hoppas på att vi snart får se en "hemmabild" på honom!

Ja, man har ju olika preferenser såklart! Jag ser det mer som att de kompletterar varandra och att det inte skadar min samling att få hem en hingst utan Padrons Psyche i stammen. Inget ont om honom alls, men avlar jag hemma bara med Matisse får jag trippel PP och nära dessutom. Sedan kommer jag självklart inte bara använda egna hingstar, men jag tycker att det är roligt med pojkar. Det är som att ha tio hästar i en enda hästkropp, ungefär.

Vilken nya???
*en som inte hänger med* :nailbiting:

Denna!!! :)

2nal2lc.jpg
[/IMG]

Ja det var ju en helt okej häst med en helt okej stam. :p :D

Lägger till att jag håller med Kimmis om få se fler bilder, det måste nästan vara obligatoriskt om man tar hem såna där hästar, haha.

Vilken samling du har!

Senast ändrad:

Pirayan e ju tyvärr inte hingst, han bara tror att han är:crazy: Han har mycket hingst kvar i sig trots att han är kastrerad:meh: men just nu har vi en utredning på honom varför han är som han är, veterinären ska komma ut nångång efter den 15 nde och ta blodprov på honom för att utesluta att nånting lämnade kvar när han kastrerades..

1395269_10201962228800384_1280083515_n.jpg

Bonusbild på en lerig prinsessa som fick komma in å bli putsad fredagen till ära :)

1378769_10201962205759808_271226356_n.jpg

Jag tycker att det är toppen att du lägger ut "vanliga" bilder på dina fina hästar.. jag tycker att kvaliteten på hästarna syns bättre då när man ser dom all natural man ska SE att en arab är just en arab även när dom är ostylade, skönheten ska finnas där i alla fall när man ser på hästen och helt utan tvekan så kan man se att dina hästar är just arabiska fullblod, dom är vackra:d

Jag tycker att det är toppen att du lägger ut "vanliga" bilder på dina fina hästar.. jag tycker att kvaliteten på hästarna syns bättre då när man ser dom all natural man ska SE att en arab är just en arab även när dom är ostylade, skönheten ska finnas där i alla fall när man ser på hästen och helt utan tvekan så kan man se att dina hästar är just arabiska fullblod, dom är vackra:d

Vad GLAD jag blir nu! :)

Ja det var ju en helt okej häst med en helt okej stam. :p :D

Lägger till att jag håller med Kimmis om få se fler bilder, det måste nästan vara obligatoriskt om man tar hem såna där hästar, haha.

Vilken samling du har!

:) Nu är min fredag räddad! Tackar för all snällhet och kastar jag formligen tillbaka slängpussar till era sötnötar. Sötnötter? Och jag tror inte det är stor risk att mina hästar kommer lämnas ofotograferade eller owebbade...

Jo men precis. Och Pselma har ju Padron Psyche som farfar, så mig passar det ju superbra att Cheval är utan honom.
Jag tycker förvisso att den hingstlinjen har producerat en hel del bra, men jag vill INTE linjeavla på den. Ska jag göra det så ska det vara något alldeles extra!

För att prata om Pselma så kan jag tala om att hon har en ny fodervärd som hon har varit hos en månad nu. Hon verkar trivas väldigt bra faktiskt! Står på en stor anläggning med runt 100 hästar. Tyvärr hade de lite otur och efter en vecka så hade hon vrickat till sig och var väldigt lindrigt halt (ca 0,5 grad) som gick över på en vecka.
Jag är dock väldigt nöjd då fodervärden ringde mig direkt och hade halv panik och tog ut hovslagare, och ringde veterinär direkt :D
Så nu är jag lite lugnare med att ha henne utlånad.
Anläggningen hon är på är så fin att jag själv är avundsjuk! Hästarna är ute väldigt mkt, från tidig morgon till sen kväll! Och de har ett extra in och utsläpp så att de får lunch inne. Så det verkar som att de verkligen tänker på hästarna!

Jag ska åka ner till henne nån helg igen när jag har tid tänkte jag. De är inte helt igång än efter vrickningen, utan tar det väldigt lugnt.

Aliah: Jag vet att han inte är hingst. Men när jag tittar på nacken på honom så nog tusan ser han ut som en hingst! Jag tycker det är klokt att kolla honom om han dessutom är väldigt hingstig. Det är ju tyvärr inte första gången såna misstag görs.

Håller med :)

Syns det inte att dom är araber när dom är lite scruffy så.....

Jag håller med till fullo. Jag föll som en fura första gången jag fick syn på min förra arab, han kom springande på väg in från hagen tillsammans med ett gäng islandshästar. Full av vinterpäls och täckt med lera.
Det var den vackraste häst jag nånsin sett! Jag som aldrig skulle kunna tänka mig en sprättig arab och definitivt inte en 19 år gammal hingst!

Behöver jag säga att jag köpte honom rätt så omgående :P Han lever inte längre, men nu har jag hans son som också är lerig och lurvig men arab ut i hovspetsarna:)

Ja, det ska alltid synas på dem att de är arabhästar, med eller utan lera och pinnar i manen!
Tråkigt tråkigt med uppställningsbilder a la show, ändå har man ju själv producerat en och annan och också låtit hästarna ställa upp på sådana. Det hör till liksom, när man håller på med arabhästar .... Men inte får man en rättvisande bild av hästen på sådana foton, det går att fixa till det mesta med smink och rätt uppställning osv så det ser tjusigt ut!

*kl*

men jag tycker dom flesta lägger ut "naturliga" bilder på sina araber i den här tråden, med undantag när någon vart och ställt ut och bidrar med foton.
Jag gillar Arabhästen oavsett stylad som ostylad ;)

*kl*

men jag tycker dom flesta lägger ut "naturliga" bilder på sina araber i den här tråden, med undantag när någon vart och ställt ut och bidrar med foton.
Jag gillar Arabhästen oavsett stylad som ostylad ;)

Visst är det så, men ska man lansera en hingst så är det ofta inte smart att visa lera, vinterpäls osv. , folk köper ju inte bara en betäckning, folk köper en vision eller kanske snarast en fantasi. Verkligheten är inte alltid lika säljande...

Visst är det så, men ska man lansera en hingst så är det ofta inte smart att visa lera, vinterpäls osv. , folk köper ju inte bara en betäckning, folk köper en vision eller kanske snarast en fantasi. Verkligheten är inte alltid lika säljande...

Jag blir nästan lite sur när jag läser det här. Inte på dig eller så, utan för att du faktiskt har rätt.
Jag visar ju oftast oxå bilder där hästarna är tagna direkt ifrån hagen. Och ärligt talat, är hästen inte snygg när den busar i hagen av sig själv utan smink så är den heller inte arabtypisk egentligen.

Och sen är jag ju väldigt sur över att man redigerar bilder. Det är hästar, levande varelser! Det är viktigt att man som stoägare (eller hingstägare) får en rättvis bild av hästen så att man verkligen kan göra ett beslut baserat på kunskap snarare än en fantasi! Nu påstår inte jag att jag är så duktig att jag alltid kan göra det, men det blir ju fasen inte lättare när man får en fantasibild levererad! Jag redigerar aldrig bilder, och bortsett från de som kanske redigerar bort något störande i bakgrunden, så förstår jag inte folk som redigerar bilder. Hur tänker man egentligen? Visst, man kanske får lite fler ston, men det måste ju upptäckas med? Eller gömmer man hästarna? :crazy:

Jag är med. det är lite därför jag lägger ut mina foton ändå. Om man inte kan välja hingst utan photoshop så är det inte mitt problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka