Just därför behövs fler definierade och konkreta mål.
Prio ett där borde vara en seriös hingstcertifiering som det verkligen satsas på.
Sen undrar jag; hur medvetna är styrelsen om medlemmarnas missnöje? Jag pratar nu inte hatiskt agg, utan rent konkret ett missnöje med hur den verkar utåt mot medlemmarna.
Om motioner lämnas in så tas de förstås upp. Men vad händer sedan? Även om förslag klubbas igenom, hur stor är chansen att styrelsen ändrar riktning och börjar verka utåt?
Hingstcertifieringen klubbades igenom, men sen hände inget mer. Jag vet inte hur det är nu, men då kunde jag inte se något engagemang för att driva den framåt.
Av tradition och vana är det mest gamla utställningsrävar som sitter i styrelsen. Jag har inget emot dem eller utställningar, inte alls, men jag tänker att det kanske är fel. Samarbete med AHIS har provats, och det blev väl... tja......
Jag tycker en massa, men jag vill inte ge mig in i styrelsearbetet igen. Däremot kan jag skriva och lämna in motioner, men händer det inget med dem så känns det sådär lönt.... Nu låter jag som en gammal gnällkärring, men jag har tappat sugen en hel del. Det känns som vattentäta skott mellan styrelsen och medlemmarna.