Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Trillade över en bild på Arabia porslin! Vart tokkär i det, men vart kan man få tag på det? Finns det nyproducerat, eller är det gammalt? Det är just färgerna och designen som jag gillar.
Finns det kanske nått annat liknande, i annat märke som går att få tag på?
Nu har jag försökt att forska lite på Arabias hemsida, men utan vidare framgång. http://www.iittalahomeshopping.com/...ectPath=/Shops/iittala/Categories/astiasarjat Här finns de serier som man kan hitta på Arabias egna sida, inte heller under fliken historia fanns serien du söker.. Visserligen var det bara fram till 2000..
Tyckte att Lumi-serien var det närmsta de hade, den fanns dock bara i vit..
Kanske går att maila dem?
Om du vill kan jag skicka iväg ett mail på finska, fast det ska ju gå lika bra att skriva på svenska också
Är det det randiga mönstret du är ute efter håller jag med om att Swedish Grace kommer nära, även i färg. Men de har lite andra former, tror inte de har såna där runda koppar.
Hej!
Såg den här tråden när den var ny, men kände inte igen servisen. Som finländare och Arabia-fantast lämnade dock det fina mönstret i bakhuvudet, och häromdagen råkade jag stöta på den i en tidning. Servisen heter Sointu och tillverkades av Arabia 1949-1964 om jag hittat rätt uppgifter. Formgivare är Kaj Franck.
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Kläder & Bli fin
Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.