Arabhingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marie ireholt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 136
  • Visningar Visningar 10 541
Sv: Arabhingstar?

Min kompis föl är tre veckor.Han är väldigt busig.Reser sig mot dom,går dom fram till honom så slår han efter dom.
Hur ska man göra mot såna fölungar?
När börjar man ge föl kraftfoder?

Marie - lägg in den här frågan på Hästhantering istället, där får du bättre svar. Mitt svar - skaffa en fölkompis åt honom om han inte har en. Sådant beteende mot människor är inte acceptabelt men brukar uppkomma när de inte har jämnåriga att avreagera sig mot.

Är det nån som vet var arabhingstarna Eldorado,Impuls,Impressive,Da Capo, och Probat har tagit vägen?

Imppulse är död sedan 2001 och Impressive står hos uppfödare Lillemo Antonsson i Småland.

MVH Li

Är det nån som vet var arabhingstarna Eldorado,Impuls,Impressive,Da Capo, och Probat har tagit vägen?

Eldorado f 1974 död Hingstar efter honom som fortfarande finns i avel är tex Elcatero hos tjust Araber, El Wodkine hos Klintes Araber och El Waldo hos oss.

Probat f 1975 dog i USA för några år sedan. Hans blod finns representerat i många många svenska, polska och amerikanska hästar idag i första led.

Pamir (Nadejni-Preria). Vet att han deltagit i hopptävlingar med placeringar, vet dock inte hur högt. Och om jag inte missminner mig så här han även en guldhingst.

Senast ändrad:

Finns det ingen sida man kan hitta gamla arabhingstar på?Hade varit kul och kunna gå tillbaka lite i tiden och se hingstarna.

Om en hingst är godkänd men inte har licens,vad innebär det för mig som stoägare?

Hingstägaren kanske inte löser licens för betäckningsåret innan hon vet att det finns intresserade stoägare.
Har inte hingsten licens när han betäcker får du som stoägare svårt att registrera din avkomma. Eller kanske tom inte kan regga den.

angående thee apprentice så ringde jag och frågade om honom eftersom jag skulle vilja ha honom till ett av mina ston nästa år. vad jag förstod så har de satt en gräns på ca 10 ston per år och är noga med att han bara betäcker BRA ston. jag kanske uppfattade fel, tyckte jag fick ganska svävande svar.

Fick du något pris på vad det kostar och använda Thee Apprentice?
Jag mailade till dom för flera veckor sedan men har inte fått något svar än.Jag skulle gärna vilja ha honom till mitt sto.Ville dom att stona skulle ha höga utställningspoäng då eller vad det bara "fina" stuterier som var välkomna med sina ston?

Om man korsar ett arabsto med en welshhingst,vad registreras fölet då som?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 353
Senast: Anon89
·
Hundavel & Ras Jag blir så trött. Jag blir så trött på SKK för att de inte är bättre, jag blir så trött på min rasförening som inte är bättre, jag blir... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 210
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 653
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka