Arabhingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marie ireholt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 136
  • Visningar Visningar 10 541
M

marie ireholt

Har försökt hitta godkända arabhinstar på sahf hemsida utan resultat. Var hittar jag priser och info om godkända arabhingstar?

Kan man avla på ett arabsto som har cystor i bakknäna?

Sv: Arabhingstar?

Nej jag skulle inte heller avla på ett sto med cystor. Risken är att a) fölet ärver problemet och b) stoet klarar inte av dräktigheten (de blir ju ganska tunga mot slutet).

Har försökt hitta godkända arabhinstar på sahf hemsida utan resultat. Var hittar jag priser och info om godkända arabhingstar?

:eek::eek:Det är precis det här vi pratat om att vi vill komma åt. Snälla avla inte på det stoet, tänk på konsekvenserna. Ungen har inte många % chans att få växa upp och bli häst en gång.

madde++++

Eftersom jag inte kan så mycket om ärftligheten på cystor så hör jag mig för med dom som kan.
Självklart så tänker jag inte ta föl på henne nu när jag vet att fölet har stor risk att få det med.Skulle aldrig medvetet avla fram sjuka djur.
Har ett till arabsto efter Chopin som jag tänkte ev ta föl på.
Någon som kan rekommendera en hingst som passar den stammen.
Morfar är Probat.
Hon är 8 nu.Hur länge kan man vänta innan man ta första fölet på dom?

Det låter bra!

Ang. det andra stoet så beror det ju helt på vad du ska ha fölet till, hur ditt sto ser ut, hur tjock plånboken är:angel:, var du bor om plånboken inte är så tjock, många små detaljer. men inte minst vilken typ av häst DU tycker om. Alla vill inte ha samma sort;).

madde++++

Hej!
De arabhingstar som löst betäckningslicens 2007 finns på SAHFs hemsida under ARAB registratur. Bläddra ner den sidan en bit så hittar du hingstarna som löst licens. Sedan finns det givetvis många fler - kolla tex hingstkatalogen som kom med Svenska Arabhästmagasinet nr 1 2007. Lycka till med ditt Chopin-sto. Suktar själv efter en Chopin-betäckning, men den rackaren har lämnat Skåne för att förgylla de nordligare delarna av landet!;)

Jag vill ha en arab som fungerar i western och skogen.
Skulle gärna vilja ha tag i en liten hingst.Eftersom jag är ganska liten så vill jag ha en arab som slutar på 145 cm i mankhöjd. Mitt sto är ca 150 och det känns lite för stort.
Jag har även varit inne på att korsa henne med en welshhingst för och komma ner i storlek men helst föredrar jag renrasig.

Mitt andra arabsto är efter Sparto undan Fatera. Har aldrig sett en bild på någon av dom.
Finns det nånstans man kan få fram bilder på dom?

Jag har bilder på ett föl med Chopin som morfar och Firitzio S.A. som pappa.

Diesel är ju inte så stor, lämnar mycket trevliga föl med bra ridbarhet. Aydin inte heller så stor, mycket bra ridhäst.

madde++++

Mamman till mitt arabsto heter Prolarna.Hon kommer ifrån ett stuteri i Skåne som heter Lhursjöholms arabstuteri.Vet ej om det finns kvar.
Mitt andra arabsto kommer ifrån Ramonia arabstuteri.Har inte hittat något om det heller.
Finns det någon som kan få fram bilder på Sparto och Fatera så är jag jätte tacksam.
Var står Diesel och Aydin?
Jag bor i Blekinge.

gå in på tidigare nämnd hemsida så kan du titta på hingstarnas egna hemsidor vart de står o hur höga de är.

Diesel står i Strängnäs, Aydin på västkusten någonstans. Sök på deras namn bara så får du fram massor.....:)

madde++++

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 353
Senast: Anon89
·
Hundavel & Ras Jag blir så trött. Jag blir så trött på SKK för att de inte är bättre, jag blir så trött på min rasförening som inte är bättre, jag blir... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 210
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 653
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka