Arabhingst min 155 cm sökes.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HaRLeKIn
  • Startdatum Startdatum
H

HaRLeKIn

Någon som vet om det finns någon arabhingst i Sverige som är minst 155 cm i mankhöjd? Gärna högre. De är väl sällsynta kanske, men min dröm är att betäcka mitt sto med en sådan hingst, gärna skimmel då mitt sto är det. :love:

Sv: Arabhingst min 155 cm sökes.

Jag vet att det finns en som föder upp araber på Orust Varekil. Kommer inte i håg exakt hur stor han är deras hings. Han är skit vacker. Hon finns nog med bland stuterier.

Kolla min m här nedan

Senast ändrad:

Mambo är rätt snygg vet inte om han är 155 cm, han finns på Wilza. Men det finns fler, Falsyfikat men han är bara 153 cm, Mahorka är en underbar häst, stor och rejäl, 154 cm, med korrekt benställning, ett otroligt vackert huvud och ett fantastiskt psyke, Om El Tanam 160 cm han fins på liljebakens Araber. :idea:

Oj, oj... vilken fining El Tanam var. Helt perfekt. Tack för det tipset! =)

Ja han var väldigt fin! =) Tack. Blir svårt att välja sedan, det finns så många underbara hingstar.

Det finns en Arabhingst vid namn Boltjoj eller något, han är ca 160 i mkh finns i Munkedal i bohuslän. Vet ej om han är i avel fortfarande, men du kan PM:a mig för vidare info om du är intresserad.

:bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 883
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar