Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite trist kanske, men jag vill nog bara kopiera ovanstående rakt av...Bra med en ny tråd!
Jag vill att en häst ska vara harmoniskt byggd, den ska absolut inte se ut som om framdelen och bakdelen inte hör ihop (finns många såna exempel ...)
Benen ska vara raka med rejäla leder, inte knipt under knäna, inte vridna åt något håll.
Ja, sen kommer ju då allt det andra, som lång bra ansatt hals, välbyggd manke, bra överlinje med mycket rumpa, vackert kilformat huvud med stora ögon och bred panna. Brett mellan frambenen och välliggande bog.
Sist men inte minst; temperamentet. En arab ska ha ett underbart temperament, det är ett rasdrag, så det är a och o.
Ursprungligen postat av Cornelia
Bra med en ny tråd!
Jag vill att en häst ska vara harmoniskt byggd, den ska absolut inte se ut som om framdelen och bakdelen inte hör ihop (finns många såna exempel ...)
Benen ska vara raka med rejäla leder, inte knipt under knäna, inte vridna åt något håll.
Ja, sen kommer ju då allt det andra, som lång bra ansatt hals, välbyggd manke, bra överlinje med mycket rumpa, vackert kilformat huvud med stora ögon och bred panna. Brett mellan frambenen och välliggande bog.
Sist men inte minst; temperamentet. En arab ska ha ett underbart temperament, det är ett rasdrag, så det är a och o.
Lite trist kanske, men jag vill nog bara kopiera ovanstående rakt av...
Med ett par tillägg, kanske... "ridbyxlår"... och stora ganascher... och att jag kan köpa avvikelser när det gäller detaljerna (det finns inga perfekta hästar...) om den är harmoniskt och välbalanserat byggd, men inte tvärtom. Det vill säga, det spelar ingen roll att detaljerna är perfekta om balansen i kroppen inte stämmer.
Carina på Silver Arabians
roligt med föl vad heter hingsten?
Jag funderar också att betäcka Zadira till våren, men jag måste bara hitta någon lämplig hingst.. Någon som har några förslag?
Jag ville bara inte att hon ska tro att vi hoppar på henne för hennes val. För då får vi förmodligen inga svar...Vad har jag dragit för slutsatser?
Jag har inte heller sagt att jag inte förstår henne... många gör en sådan betäckning första gången.
Precis som att de flesta kvinnor vill ha egna barn. Det enda jag är helt emot är när man tar fram en avkomma som man vet kommer att lida pga ärftliga defekter (barn eller föl...).
Carina på Silver Arabians
Och nu hoppas jag verkligen att jag totalt har misstolkat det du skrev. Du menar väl hästar inte människor. Eller menar du på allvar att människor som riskerar att föra vidare en ärftlig åkomma inte borde få skaffa barn?