Arabavel 2008 forts.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008 forts.

Ja, det ultimata är väl tidig hantering OCH en mor som tar väl hand om och hjälper till med att fostra! Kul att läsa om ert föl, han blir säkert en härlig häst. Kanske kan han gå med några andra föl och nån äldre valack så småningom som plockar ner honom på jorden lite och håller ordning på de små? Eller nåt gammalt sto som vet hur man sätter en kaxig yngling på plats?

Det intressanta är att i sommras gick de i flock nu på hösten har mina två ston och Busen gått själva.
Här har det skett ett "byte"...
Araben vår har tagit över mammarollen så pass mycket att folk utifrån tror att araben är mamma.
Busen äter ur samma höhög som araben, araben "vaktar" busen när han sover osv.
Hon fostrar även honom snällt men bestämt.

Vi har nu även börjat skilja mor & son åt inne i boxen. Vilket innebär att Busen har egen box när de står inne.
Även detta gick helt smärtfritt, han kollade in och jaha där var mamma i boxen brevid och extrammamma var var hon...
Aha där då är det lugnt.
Sedan var det inte mer med det.

Jodå vi letar efter kompis till honom, så det blir nog en jämnårig.
Sedan var det blir för ras är en annan femma..

Vi vill helst ha tag i en hingstunge som vi kan visa, detta då vi kommer att göra detta med vår.
Sedan skall vi gilla stam och fördel om bruksmeriter finns hos föräldrarna..
Oj nu ser jag att det nästan liknar köpesannons får nog lov att sluta..
mvh El

Idag gick jag upp tidigt då jag lovat en kompis att vi skulle rida tillsammans. Egentligen var jag helledig men tänkte att det kan väl vara skönt att ha det gjort. Nåväl, imorse då så ÖSER regnet ner, det är svinkallt+ att jag inte kunde somna förräns vid 2 tiden inatt så jag var verkligen INTE glad att jag tagit detta beslut... Småirriterad kommer jag till stallet och möts då av det här!

Lyckades inte vrida bilden...
DSCN3182.jpg
:love::love::love::love:

Små saker som gör att hela ens dag blir mycket bättre! Vi hade låång pusstund sen, ibland blir man nästan gråtfärdig när man tänker på hur mycket man älskar dom...

Och nej, han har inte såna ögon i verkligheten ;)

Kram / Alex

Ok, jag går lite OT också... MYCKET cool sida Carina! :bow: Tom byhålan Svärdsjö gick att få fram, det här blir prima för mina joggingrundor :D Ska absolut tipsa hästfolket jag känner här i trakten.

/Helena

PS @Timpa: Ja, när de står och ser söta ut blir man glad på en gång :) DS

Heeelt OT - men jag kunde inte låta bli. :D Nästa gång du planerar en tidig ridtur, ta en titt på den här sidan först. Väldigt säkra prognoser, faktiskt. Åtminstone dagen innan. Söka går att göra ner på bynivå, också.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/time_for_time.html

Carina på Silver Arabians

*KL*

Dagens övning: tömkörning med knubbig tvåårsvalack... Efter sex lektioner har poletten verkligen trillat ner i det lilla huvudet. Däremot har matte, som också är nybörjare på det här med tömkörning, fortfarande väääääldigt svårt att hålla ordning på de hysteriskt långa tömmarna... :D

Nielegro (Alegro PL - Nieszpora):

Nielegro53.JPG

Carina på Silver Arabians

Vad kul att få se bildbevis på era aktiviteter :)
Det ser ju finfint ut! Jag har också onödigt långa tömmar som bara är till besvär :p

Jag fuskar och tömkör med ponnytömmar jag. ;) Inte alls "rätt" säkerhetsmässigt men mycket lättare att hålla reda på.

här har vi en till som "fuskar" ;) Jag kör med avklippta tömmar som jag sedan sytt ihop till lagom längd. Skulle aldrig fixa de där långa :rofl:

här lägger jag in ett klipp som visar hur måna araber är om andra varelser...

första gången riden i ridhus med planerade vägar och allt, och andra hästar :eek:

kolla noga så ser ni att hunden i fråga är orsaken till händelsen då Pselma gör allt för att undvika den. Men kolla även lugnet hon har direkt efter händelsen :love:

för er som är nyfikna så överlevde både hund och häst helt oskadda :p

http://www.youtube.com/watch?v=PORacvq0s1k

Vad kul att få se bildbevis på era aktiviteter :)
Det ser ju finfint ut! Jag har också onödigt långa tömmar som bara är till besvär :p

Skaffa riktiga körtömmar såna man har till sulky

Etram tömkörs med sådana, är duktig tycker vi. Fast det var en DJÄVLA uppförsbacke just på den här bilden ;9
DSC00068.JPG

*KL

Blev det någon fölmönsring mm på Blommeröd?
Hittar man något resultat någonstans?
// Linda

*KL*

Belle är dräktig!! Tjoho!! :bump:
Var bara tvungen att berätta den glada "nyheten" för er. :D
Enligt UL vid 22 dygn var hon inte dräktig, men det har hon nu visat sig vara trots allt! Jag är superduper glad för detta!! :banana:

// Anna

GRATTIS!

Vem är den blivande stolte fadern då?

Tack för grattiset!! :bump:

Pappan är Niezze é Emrod ú Niedziela

Kommis87 ~ Tack för grattiset från dig oxå :banana:

// Anna

Nu puttar jag upp tråden med lite skryt!

Pselmas syster jumilla vann idag sin klass på EM!!!!!!!!!!!!!!!!!!

woohooo!

får vi vänta o se om hon blir champion oxå! :d

håll tummarna alla glada!:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 704
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 142
Senast: lytesout95
·
  • Låst
Avel Tar och startar en ny då helt enkelt =D Här är gamla... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1164702&page=106 Sar Trist och...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
171 740
Senast: Görel
·
Övr. Katt Eftersom det är ett kattigt (motsvarande gnäggigt) inlägg, så lade jag det under prefix övrigt. Hör det hemma under avel/ras, så är det...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka