Nu får det fan i mig vara nog!!!!
Man hinner inte ens ha en inoficiell fölmönstring med RÅDGIVANDE förbedömning för hingstar förrän alla ska käfta och lägga sig i. Det finns några stycken här på forumet jag behöver inte nämna några namn för alla vet ändå vilka det är.
Alla resultat kommer att komma ut på Åses sida och SAHF´s sida. Men gör det något om vi hinner få hästarna bedömda innan vi lägger ut resultaten
?????? Mina hästar blev bedömda hemma hos mig för att jag inte hade lust att hyra 2 st lastbilar för att komma till Näsbyholm. 6 föl med mammor och en hingst får inte plats i en trailer. Det kallas gårdsmönstring! Jag hade publik här hemma också.
Jag försöker verkligen att göra något för rasen, men alla ni som bara kastar skit: Ta hälften av den tiden ni sitter och försöker smutskasta folk och vara nedlåtande till att göra något för SAHF eller arabhästen istället. Sitt inte och jämför våra fölmönstringar och rådgivande med ASVH´s för det är inte samma sak. Det här är något som jag och Benny Freme anser vara viktigt, det är vår idé och vi försöker jobba fram något som kan bli till gagn för arabhästen på sikt. Det finns inga MÅSTE eller SKA. Vi håller på att försöka ta fram något vettigt, men ni gör allt ni kan för att sabba det.
Vad beträffar Lilla Svart så har jag inte köpt en häst för x antal pengar för att en massa inkompetenta människor ska tala om för mig vad jag ska göra med honom. Han har använts till mina ston och min dotters favorit häst, som ägs av min samarbetspartner. Han kommer inte att användas till kreti och pleti, det är han för bra för. Han rekommenderades till avelsvärdering men Benny tyckte inte att han var färdig, och han rekommenderade då att vänta med avelsvärdering. Alltså gör jag så. Jag har hela tiden sagt att han kommer när han är färdig, bara för att alla andra människor har så bråttomt att komma ut med sina hästar behöver väl inte jag göra det. Om någon är intresserad och vill veta mer om honom så får man ta kontakt med mig eller Anette Mattsson. Jag har heller aldrig nekat någon att komma hem till mig.
När vi hade Turbo cupen i hemma hos mig i maj så visades han upp. Var ni inte där? Inte mitt fel!
Jag kommer att hålla min vackra svarta hingst hemma tills han är färdig för att komma ut. Hemlig? Ja kanske det, men så länge han är min så bestämmer jag om honom. Han kommer att annonseras precis så mycket som jag vill, och var jag vill. Bara för att man gör det så behöver man inte använda honom. Jag har sagt nej till ett stort antal ston i år. För han är inte färdig och inte avelsvärderad! Han ska prövas på mina ston och när jag anser att han är redo, så kanske han får ta andra också.
Kan tycka att det är lite fräckt att hoppa på Benny Freme, som garanterat inte sitter och läser på det här forumet. Han är så mycket mer utbildad och har så mycket mer erfarenhet än vad ni har tillsammans.
Det här är mitt sista inlägg på Buke, för jag har insett att det i den här tråden sitter det mest tjafspellar och inkompetenta. Säger inte att jag kan mer, men jag GÖR åtminstone något för rasen. Ni bara klagar.
madde++++