Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Riks förra året. Balanstrav o hela publiken tjoade o applåderade som om det vore lysande.Var händer det och när?
Det är om möjligt väldigt få individer som kammar hem poäng på det
Ja Kicket, det är sorgligt när denna slasktrav får poäng.
Men nu kommer jag till det, se dig runt. Så mycket buskavel, så många
billiga hingstar (läs betäckningskostander) används.
Däri ligger ett stort avelsdilemma.
Nej, det har du inteMen hallå... har jag förstått dig rätt...
Jag håller helt med dig, har inte diskuterat vinklade haser öht förrän du nämnde det. Är ju långt värre för såväl dressyr- som distanshästen med raka än vinklade haser, ja. M A O icke önskvärt hos någon ridhäst?Hellre åt det raka hållet än för vinklat. Ett rakt ben går att böja ett vinklat går inte att räta ut.
Jag skulle väldigt gärna vilja SE dessa individer under sadel! Det är väl dit vi alla vill komma - en arab som både är en snygg, korrekt individ med arabtyp SAMT bra ridhäst?när det gäller ridklasser och show så tror jag till 100% att tar man en internationell (show) champion och ställer upp i en ridklass kommer den helt säkert att visa lika bra resultat i en ridklass som en "ridarab", som beskrivs i detta forum.
Och VAD beror det på? Vad är det man behöver förändra för att få en mer homogen genpool vad gäller en korrekt typad och korrekt byggd häst som kan prestera? Avel ska ju förbättra individen utan att tappa typen - VAR står Svensk arabhästavel någonstans idag?Men.. om man vänder på det och tar en ridarab och ställer upp i en show kommer den defenitivt inte nå lika bra resultat som "showaraben" i sin ridklass.