Sv: Arabavel 2008/2009 forts
Hej Kicki!
Nej han går inte alls emot mina värderingar. Tvärtom!
Han visades som nukommen i Norge, men var långt ifrån sin forna glans.
Varför han var det kan du maila ägaren på Nordlys araber.
Han är för övrigt bedömd som klass 1 hingst även i sitt hemland.
Faktiskt så var det så pass, just när det skulle väljas hingst till Ciwanne att det inte fanns någon svensk hingst som skulle passa henne det året (och som dessutom skulle falla mig stammässigt på läppen)
När jag såg honom först på film och sedan live så var det självskrivet att det skulle bli han. Jag är mycket nöjd över valet och mycket nöjd över avkomman som alla gånger förbättrat sin mors svagare sidor.
Berätta gärna översatt på svenska vad det är du läser, som inte kommit till av yttre faktorer.
Hej Kicki!
Nej han går inte alls emot mina värderingar. Tvärtom!
Han visades som nukommen i Norge, men var långt ifrån sin forna glans.
Varför han var det kan du maila ägaren på Nordlys araber.
Han är för övrigt bedömd som klass 1 hingst även i sitt hemland.
Faktiskt så var det så pass, just när det skulle väljas hingst till Ciwanne att det inte fanns någon svensk hingst som skulle passa henne det året (och som dessutom skulle falla mig stammässigt på läppen)
När jag såg honom först på film och sedan live så var det självskrivet att det skulle bli han. Jag är mycket nöjd över valet och mycket nöjd över avkomman som alla gånger förbättrat sin mors svagare sidor.
Berätta gärna översatt på svenska vad det är du läser, som inte kommit till av yttre faktorer.