Sv: Är vi hästvärldens "hippies" ?
Blir det klarare nu?
Lia:
Och mitt svar inklusive lite egna reflektioner:
I korthet, det är lätt att briljera med minimal utrustnign om ens aktiviteter med hästen kräver minimal utrustning. Om man har andra intressen så kan man behöva mer.
En ytterligare reflektion: Hästens trivsel knappast avhängig på exakt mängd av utrustning utan mer om den trivs med livet i stort. Om den får bra mat, mycket kärlek och bra bostad/hagar samt blir behandlad väl.
Du får gärna förklara vad du vill ha fram, för din text har ingen relevans med det jag skrev.
LIA
Blir det klarare nu?
Lia:
Ni måste verkligen ha brist på argument för er syn på hästhantering och div "hjälpmedel".
Vakna upp! Inse att det finns andra vägar än era prylberoende.
Och mitt svar inklusive lite egna reflektioner:
Det finns andra vägar än att ha prylar till sin häst, den lättaste är att inte ha häst. Och ska man ha häst så ska man verkligen inte köra in den för då krävs det en massa utrustning, ägna sig åt riddarspel och klä ut hästen är också tabu.
Prylberoende är ofta knutet till viken gren man valt. Olika grenar kräver olika mängd utrustning för att det ska funka bra. Ska man bara skritta i skogen klara man sig för det mesta utmärkt med en grimma eller ett enkelt träns, ska man tävla körning på hög nivå så hänger man på selar och en massa skydd och remmar. Generellt sett kräver tävling mer om inte annat för säkerheten och att det finns regler, man får inte tävla barbacka och i halsring i de flesta grenar.
Visst man kan ha åsikter om man bör "tvinga" hästar till att tävla, vissa hatar ju det dessutom, men det finns definitivt de som älskar att tävla och visa upp sig och det ä dessa individer som fungerar bäst som tävlingshästar.
I korthet, det är lätt att briljera med minimal utrustnign om ens aktiviteter med hästen kräver minimal utrustning. Om man har andra intressen så kan man behöva mer.
En ytterligare reflektion: Hästens trivsel knappast avhängig på exakt mängd av utrustning utan mer om den trivs med livet i stort. Om den får bra mat, mycket kärlek och bra bostad/hagar samt blir behandlad väl.