G
ginzan
Sv: Är ponnydressyren också på väg åt fel håll?
Fyyyyyyy
Fyyyyyyy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frågan är ju varför ingen svensk tränare ville säga bu eller bä...
(Jag begär inte att du ska kunna svara, mest en allmän reflektion bara)
Djurplågeri, vidrigt och visst förekommer det i Sverige både bland ponny och stora hästar och även inom andra dicipliner.FY F*N!
det där är helt enkelt vidrigt och djurplågeri. har inget med träning att göra öht!!
Fast du är ironisk så har du faktiskt rätt här. Jag är rätt trött på att höra om att alla hästar som når toppen, oavsett vilken diciplin det än är,alltid behandlas bra. Det är för de behandlas så bra och för att träningsmetoderna är vettiga som de når toppresultat. Jag säger det igen, bara för att hästen är på topp- som här Power Point- betyder det inte att den alltid blir väl behandlad. Den kan prestera ändå- precis som andra hästar.En del andra menar tvärtom, och så fort någon spektakulär träningsmetod kommer fram i dagsljuset så räcker det med lite framgångsrika ekipage som håller på med detta för att det ska bli accepterat. Jag menar, folk säger:- Det är klart den här metoden är bra, titta vilka fina resultat de har, hästen skulle aldrig prestera om detta inte var bra.KL:
Jag kan inte se något sm helst fel i att spänna in ponnyn såhär
Uppenbarligen är det en mkt duktig tränare/ryttare som ägnar sg åt detta,för dne har ju ändå tagit sig till EM,och domarna har ju premierat sättet dne rör sig på.
Thina-djävulens advokat(ni trodde väl inet jag menade det på allvar?)
de är ju helt sjukt den är ju grymt kort.Finns ju i nätupplagan så det är bara att titta.
http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/read.php?f=1&i=22151&t=22151
Den är så inspänd att gjorden glidit fram över manken och man undrar hur kort det var INNAN den gled
Vet inte alls ang hur vanligt det är eftersom jag numera har cirka noll kontakt med ponnydressyr öht. Men om hopptränare sätter gramaner i händerna på barn (och givetvis gör föräldrar det också) så varför inte
Förstår inte syftet med inspänningen eftersom i det läget borde ponnyn mest gå baklänges för att komma undan trycket.
Jag tror inte heller på förklaringen för fem öre, om man väljer att göra det så har man enligt min mening ett strutsbeteende. Jag var på VM i Achen, och såg Anki på framridningen i ett joggingpass på finaldagens f.m. ( Hon startade på e.m ) Hennes häst hade näsan på ungefär samma ställe, fast då satt hon på. Det såg inte trevligt ut för hästen.*KL*
Är det bara jag som inte tror för fem öre på "förklaringen" tjejens tränare (eller var det ponnylandslagscoachen?) lämnat?
Personligen har jag MYCKET svårt att tänka mig att det här var en engångsföreteelse, inte börjar man väl experimentera med olika träningsmetoder som man aldrig provat förr på tävlingsplatsen inför en viktig tävling?! . Men det är naturligtvis rena spekulationer från min sida.
Renodlad "rollkur" kan jag inte hävda att jag sett användas, men å andra sidan var den metoden varken särskilt välkänd eller populär på den tiden. ..
Man blir ju mörkrädd när man läser ditt inlägg...