Är ni försäkrade?

Idas

Trådstartare
Satt och kikade på min hemförsäkring då jag just flyttat och insåg hur otroligt många former av försäkringar det finns.

Tycker alltid man är så noga att försäkra sina djur och grejer, men är ni försäkrade själva i form av exempelvis olycksfall- och sjukförsäkring? Eller har ni en hemförsäkring där sådant redan ingår? Vilka försäkringar "måste" man ha för att inte vara ute på hal is och vilka är "onödiga" och slöseri med pengar?

Efter min olycka i Juni förra året har jag tecknat en olycksfallförsäkring då inte en enda av mina försäkringar täckte denna.

Kostar mig 39kr i månaden. Jättenöjd.

Jag har försäkring genom universitetet, det täcker olycksfall och operationer upp till ett visst belopp (dvs insjuknar du i med en hjärntumör eller liknande som kräver kostsam och långtids vård kommer det inte att täcka) och en del andra grejer (mina besök till physio terapeuten t.ex.) samt liv. Den täcker inte tandvård dock.

Men nu bor jag där du måste ha egen försäkring eller så får du helt enkelt betala själv.

Jag skulle egentligen behöva bättre försäkring men har inte råd och tycker att det är oerhört krångligt att fundera ut vad det är jag behöver teckna. Egentligen skulle t.ex. Bupa vara bäst då jag kan behålla den när jag flyttar, men det är 200 USD i månaden per försäkring, dvs 200 får liv, 200 för långtidsvård, 200 för olycksfall osv osv.

Jag har en sjuk- och olycksfallsförsäkring jag har haft sedan födseln. Mina föräldrar försäkrade mig när jag var nyfödd och så tog jag över den när jag fick eget jobb och kunde betala själv. Har nyttjat den EN gång under alla år, när jag ramlade av hästen. Kostar strax under 2000 kr per år. Vissa kanske tycker det är slöseri med pengar, men jag tycker det känns bra att vara försäkrad.

Jag har en sjuk- och olycksfallsförsäkring. Kostar typ 80 kr i månaden.

Inte utnyttjat den sedan jag ramlade i ett dike 2011 och nästan slog ut min ena framtand :)

Jag har en hemförsäkring där sjuk- olycksfall ingår. Har utnyttjat den en gång när jag var med om en trafikolycka. Fick extra ersättning för utebliven lön och värk och sveda.

Åh, kan ni inte skriva vad för slags och var ni har försäkring vad den kostar så att man kan jämföra lite? Jag sitter idag och jämför för att välja en ny olycksfallsförsäkring (och hemförsäkring). Superbra timing på tråden!

Hem, sjuk- och olycksfall.
Bilarna, hästarna, hundarna och magen är också försäkrade.

Betalade hästarnas grovfoder med ärrersättning i år :D

Folksam drar ungefär 900kr/månad och jag har ingen aning om vilken försäkring som kostar vad. Hemförsäkringen kan dras med fackavgiften, har ingen koll :eek:

Mina föräldrar tecknade en sjuk-och olycksfallsförsäkring på mig som nyfödd, och jag kommer ta över den nästa år. Kommer då betala ca 100 kr/månaden.
Inte behövt nyttjat min ännu, däremot har bror nyttjat sin ( samma sorts försäkring) då han var med i en trafikolycka och fick ganska brutala ärr.

Satt och kikade på min hemförsäkring då jag just flyttat och insåg hur otroligt många former av försäkringar det finns.

Tycker alltid man är så noga att försäkra sina djur och grejer, men är ni försäkrade själva i form av exempelvis olycksfall- och sjukförsäkring? Eller har ni en hemförsäkring där sådant redan ingår? Vilka försäkringar "måste" man ha för att inte vara ute på hal is och vilka är "onödiga" och slöseri med pengar?

Jag har en hemförsäkring och en gårdsförsäkring, ingen "egen" försäkring för mig själv.
Jag lever i något slags drömvärld där inget ont någonsin kommer att hända mig... :wtf:

När G/V har trillat ut så kommer jag teckna en livförsäkring också, nu blir det bara en massa karens ändå.

Tycker inte att jag behöver någon försäkring. Har haft en massa olika försäkringar förut, flera genom facket, men skatten vi betalar SKA täcka det mesta. Har hemförsäkring och försäkrade djur eftersom djurvården inte är någonting vi betalar skatt för att få billigt.

Ja, liv och olycksfall.

Tycker inte att jag behöver någon försäkring. Har haft en massa olika försäkringar förut, flera genom facket, men skatten vi betalar SKA täcka det mesta. Har hemförsäkring och försäkrade djur eftersom djurvården inte är någonting vi betalar skatt för att få billigt.
Jag har en hemförsäkring och en gårdsförsäkring, ingen "egen" försäkring för mig själv.
Jag lever i något slags drömvärld där inget ont någonsin kommer att hända mig... :wtf:

Jag slog ut en FRAMtand och var oförsäkrad, hade bara hemförsäkring.
10 000:- är inte något jag har på kontot för oförutsedda tandläkarutgifter. Just sayin'...

Vi har allt försäkrat, barn varav en är dubbelförsäkrad, hus, bilar, pappan i huset i alla möjliga försäkringar, hunden, släpet, drulle..
Allt utom jag. Pga sjukdom blir jag nekad livförsäkring (bine there done that) men kanske jag får ha en olycksfallsförsäkring.

Jag har hemförsäkring i If, Stor Hemförsäkring heter den. Kostar 1200/år för mig, bor i BRF.

Sen har jag en sjuk- och olycksfallförsäkring, också i If, den heter Stor Vuxenförsäkring och kostar 1400 kr/år för mig.

Utöver detta har jag också en livförsäkring via banken som vi har bolånet i, den kostar 30 kr/månad, som löser ut min del av bolånet till min sambo om jag skulle dö.

Jag har alla försäkringar i If, även hund och hästförsäkringarna, jag hade säkert kunnat tjäna några kronor på att jämföra bolag. Grejen är att eftersom jag har hemförsäkringen och tex hundförsäkringen i If så samverkar de och ersätter de tex om hunden blir sjuk när jag är utomlands, då betalar de min hemresa om jag vill åka hem. Eller om jag bryter benet och måste ha hundarna på pensionat, då betalar de pensionatet.

Sammanlagt betalar jag 1449 kr/månad för hemförsäkring, två hundförsäkringar (stor hundförsäkring), en hästförsäkring (stor hästförsäkring) och min sjuk- och olycksfallsförsäkring.

Jag insåg för bara någon månad sedan att jag saknat hemförsäkring i ett år (glömt ändra efter flytt) :o Har gratis olycksfallsförsäkring som student.

Har en sjuk och olycksfallsförsäkring privat. kostar ca 1200 per år via LF.
det blir lätt extrakostnader om man är inlagd eller blir långtidssjuk. Att slippa en ekonomisk smäll när man varit sjuk är skönt.

• Gilla
Reactions: Sar

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 278
Senast: Snurrfian
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 948
Senast: Nethril
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 363
Senast: Jolo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama