Är ni er själva här?

Både ja och nej. Jag försöker inte göra mig till eller vara på något annat sätt än jag är, men jag är nog mer öppen här än irl. Vilket väl iofs kanske beror på att jag inte har så stort socialt umgänge irl, så jag har inte så många att prata med :o
Jag har inga problem med att diskutera saker här, och har lärt mig jättemycket av att göra det! Men irl är det inte ofta jag ger mig in i någon diskussion. Mest för att de jag umgås med sällan är i närheten av så givande att diskutera med som folk här. Det ger mest en känsla av att vilja dunka huvudet i en vägg på grund av deras totala avsaknad av argumentation och förmåga att se frågan från flera håll.
Och så har jag lättare för att uttrycka mig i skrift än i tal (även om jag väl inte är nån fena på nåt av det) och har alltid haft, så kommunikation via text har alltid varit min hemmaplan. Men nu har jag faktiskt börjat bättra mig även på att prata med folk irl, vilket jag tror kan bero på att jag "smygtränat" här (i text då).

Så man kan väl sammanfatta det med att jag är mig själv överallt, men mer utåtriktat mig själv här än irl. Vilket beror på hur jag trivs med att kommunicera och en del svårigheter jag har. Och så att jag gillar att man kan vara lite halvanonym här :)

Jag har ingen aning om hur folk uppfattar mig på forumet eller i verkligheten. :confused: Så jag kan inte svara på frågan.

Jag tycker mig nog vara ganska lik verkligheten. Visst, jag kanske diskuterar lite mer och lite oftare här än IRL, men det ligger väl i sakens natur ;) Annars tror jag mig vara ganska likadan.

Vet nog inte riktigt vart jag är mej själv egentligen, är lite olika beroende på vilken situation jag är i. Hur vet man ens vilket sitt rätta jag är..

Dock så tror jag få på internet är som dom är i riktiga livet, har iallafall aldrig mött folk i verkligheten som beter sig som många gör på forum.

Jag deltar nog mer aktivt i diskusioner irl, tycker det är jobbigt när det blir konversationer som drar ut på tiden i flera dagar. Så även om jag gärna slänger in mina två cent i trådar till höger och vänster orkar jag sällan ta i så mycket som jag hade gjort irl.

Sen svär jag rätt mycket i verkligheten och det går inte hem här på forumet, så jag kommer oftast ihåg att vårda mitt språk.

Jösses har följt lite trådar här nu och blir förvånad över vissa användares attityder.
Är ni likadana i privata livet?
En del verkar svara för att provocera.

Jag är definitivt mer nedtonad både här och på sociala medier än vad jag är i diskussioner i det privata livet. Jag försöker uttrycka mig försiktigt på nätet.

Jag är nog ganska lik, tror ingen skulle bli överraskad över skillnad i ton och åsikter om de mötte mig IRL.

Jag diskuterar mer heta ämnen här än i verkliga livet då jag aldrig stöter på vissa åsikter IRL. Samtidigt kan jag ibland inte ha ork att ge mig in i trådar som rör t.ex. vargjakten men skulle gladligen ta diskussionen med någon om det i verkligheten, dock undviker folk alltid att diskutera sådant IRL.

Jag försöker i allmänhet uttrycka mig diplomatiskt men viker mig inte om det handlar om ren fakta. Försöker ibland göra mig lite mindre och mer ofarlig IRL än vad jag bryr mig om här också, där har Buke lärt mig att ta mer plats.

IRL försöker jag förvisso ofta anpassa budskapet till mottagaren, här kan ju inlägg ofta bli rent allmänna inflikanden som läses av en mängd mottagare så det blir mer koncist och krasst här.

Jag är mig själv, men det är ju ganska naturligt att det är små skiftningar beroende på situation. Jag är alltid mig själv, men olika delar av mig kan ju bli mer eller mindre framträdande beroende på om jag jobbar, pratar med främlingar, med vänner, med folk jag ogillar eller annat.

Jag jobbar ju med väldigt olika personer och nog har det hänt att jag i en del diskussioner på jobbet blivit riktigt :devil: förbannad, som om någon jägare säger bukskott på varg t ex. :rage:

Kom just på att jag är så "lik mig själv" att jag inte ens kan låtsas vara någon annan. Jag skapade ett hemligt nick en gång, och inom 5 min fick jag pm från en användare jag känner privat, som genast förstått att det var jag pga hur jag uttrycker mig. :grin:

:rofl: :rofl: :rofl:

Ibland blir det verkligen övertydligt vem som är bakom ett anonymt nick (även om jag inte skulle outa någon för det) :D

Jag har blivit kallad för feg och konflikträdd både här och irl för att jag inte gärna går in i konflikt särskilt om bagateller.
För att min utbrända hjärna pallar inte sånt och det är svårt att bråka om saker man inte ens minns
Jag tar strid när jag verkligen behöver dock.
Med allt jag har varit med om tycker jag många saker inte är värda att bråka om men många håller inte med. Sen får de kalla mig feg om de vill

Jag tycker att jag är en snällare och mer ordentlig version av mig själv här. Jag kan vara ganska brutal i verkligheten men här tänker jag mer på att folk kan ta illa upp, det blir lättare att hejda sig när man ser orden på pränt innan och man kan tänka ett extra varv.

Jag är definitivt mer nedtonad här än vad jag är i diskussioner i det privata livet,här måste man ha ett filter på annars blir man bannad (vilket jag ändå lyckats med :o )

No way maan. Jag är egentligen tre ugglor i en regnrock. Är bara glad så länge jag lyckad hålla mig oupptäckt.

upload_2018-1-28_18-31-24.webp

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 491
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar