Är ni er själva här?

Buke är bara ett ställe av många som ingår i mitt liv (och ja, det har blivit en viktigare del än jag kunde ana för det är jäkla många intressanta människor här, som stannar kvar långliga tider, i en blandning som jag inte hittar något motstycke till). Alla mötesplatser har lite olika regler och förutsättningar. Så min personlighet speglas nog på olika sätt i olika sammanhang, men det är ändå jag och inget rollspel. Jag har inget intresse av att skriva saker här som jag inte skulle stå för på annan plats till exempel.

Provocera? Nej, då är jag nog mer provokativ IRL när något högintressant ämne diskuteras.

Jag vet inte.
Jag har ju inte andra åsikter IRL som på nätet.
Hur andra uppfattar mig har jag ingen aning om och om det i så fall är lika IRL och på nätet. Det tror jag dessutom kan bero på sammanhang och på mitt humör

Jag säger mer vad jag tycker här :)
Men logiskt blir det så då det är ett forum där folk ställer frågor. I stall så håller jag åsikterna för mig själv oftast om jag inte blir tillfrågad.

Försöker även att uttrycka mig rätt genom att trycka på att det är min åsikt eller vart jag hört/läst olika saker.
Hoppas även att jag upplevs ödmjuk

Jag är nog ganska nära hur jag är i IRL, pratsam (essä inte inlägg :angel:) och har tydliga åsikter som jag också framför när jag träffar någon och umgås. Möjligtvis att jag inte är lika rak professionellt utan mer diskret. Sedan umgås jag inte med personer som har vissa åsikter som jag inte anser är acceptabla. Obs, det handlar inte om politik som så. Som det sägs, 'några av mina bästa vänner är'... av annan politisk, kulturell och social uppfattning och vi har roliga och ibland intensiva diskussioner :D Men ja, träffar jag någon som säger saker jag inte håller med om på ett etiskt och moraliskt plan då tar jag debatten, undantaget om personen är riktigt gammal.

Personligen har jag alltid ansett att kan jag inte stå för vad jag säger online så ska jag inte skriva/säga det. Skillnaden är nog mest att jag är öppnare online med personliga detaljer. Mitt mående osv. Inte direkt så att jag säger till en vän, nu behöver jag en riktig kram för jag mår skit och helvete.

Se där, en vägg av inlägg, uh, det var det här med att vara pratsam. :angel: :o

Jag tror att jag är mig lik både på buke och IRL, däremot så är det ju lättare att missförstås i skrift så både det jag skriver och läser tolkas ibland hårdare än vad som kan vara tänkt antar jag. Jag säger vad jag tycker för det mesta, både privat och på jobbet, men försöker att inte såra folk i onödan.

Just det här med att provocera kan väl ses som märkligt om man inte har koll på de olika nicken. Efter ett tag här om man läser i många trådar så har man väl kortare stubin mot vissa - för att man vet hur dom diskuterar och har för värdegrund. Fast det är också som jag beter mig i verkliga livet. Mot somliga är man väldigt tolerant men mot andra inte så mycket.
Om jag känner att jag behöver berätta om livets realiteter för någon så gör jag det - jag är väldigt fostrande - på både gott och ont naturligtvis. Jag tjatar om att aga inte är ok, att knark är skit, att utseende bara är utseende och inte en mätsticka på kompetens och så vidare.

Jag kan ta ett exempel på hur jag är i verkliga livet;
Jag är fritidsledare och har även med vuxna ungdomar att göra. En av dom sa häromsistens att han behövde stryk som liten för han var ett jävligt jobbigt barn (gjorde små bomber, sköt stora stenar med katapult). Jag blev helt ställd just då. Dagen därpå började jag prata om det här. "-Barn behöver inte stryk för att lära sig"...jag tjötade i alla upptänkliga situationer om detta. Efter någon vecka säger en i gänget "-Jaaaa, vi haaaar fattat - vi ska inte slå våra barn. -Du kan tagga ner".

Jag är mig själv på nätet. Men det finns diskussioner jag inte tar på nätet som jag tar irl och ämnen jag överhuvudtaget inte ger mig in i trots att jag absolut har en åsikt. För att jag vet att det inte ger något.

Sen är jag ju inte samma på buke som jag är med mina närmaste vänner eller som jag är på jobbet men jag är ju jag. Mitt buke-jag.

Jag är mig själv, med samma åsikter osv. Kanske lite mer "försiktig" irl, tar inte lika mycket diskussion med "vem som helst" där (dock gärna med de jag står nära eller där båda är inställda på en riktig diskussion).

Jag är mig själv, jag tar diskussioner IRL precis som jag gör här, jag har oerhört svårt att "hålla" mig om jag hör saker jag inte håller med om, orättvisor, nedvärderande kommentarer/skämt osv. Jag har inga problem att stå på mig eller ifrågasätta och jag kan bli väldigt engagerad i diskussioner både här och IRL. På jobbet är jag nog mer återhållsam och lugn men det är för att på en arbetsplats har man inte samma utrymme som privat, men det är nog det. Åsikter som jag har här har jag i lika hög grad IRL.

Nja. Jag är mer mig själv på Buke/ Internet än irl eller jag vågar snarare vaea mer så som jag egentligen är på Internet. (And that's really sad):grin:

Mitt nörderi och min dåliga humor kommer fram mer på nätet och jag känner att jag kan vara mer mig själv på ett sätt som jag annars endast visar mina närmsta vänner.
Irl är jag tyst, rädd för att säga/göra fel och väldigt medveten om mina brister och väljer istället att vara tyst. Ger mig inte in i diskussioner, även om jag är kunnig inom ämnet, för jag är alldeles för dålig på att diskutera. Det gäller även på Buke men älskar att följa trådar och lära mig diskussionstekniker och lära mig mer om ämnen och få nya sätt att se på saker.
Så Buke har faktiskt hjälp mig mycket irl. Att våga stå upp för mig själv och mina åsikter.

Nja. Jag är mer mig själv på Buke/ Internet än irl eller jag vågar snarare vaea mer så som jag egentligen är på Internet. (And that's really sad):grin:

Mitt nörderi och min dåliga humor kommer fram mer på nätet och jag känner att jag kan vara mer mig själv på ett sätt som jag annars endast visar mina närmsta vänner.
Irl är jag tyst, rädd för att säga/göra fel och väldigt medveten om mina brister och väljer istället att vara tyst. Ger mig inte in i diskussioner, även om jag är kunnig inom ämnet, för jag är alldeles för dålig på att diskutera. Det gäller även på Buke men älskar att följa trådar och lära mig diskussionstekniker och lära mig mer om ämnen och få nya sätt att se på saker.
Så Buke har faktiskt hjälp mig mycket irl. Att våga stå upp för mig själv och mina åsikter.

Kunde nästan varit jag som skrivit det där. :)

Jag är ju ett fyllenick!

Nä, jag är sånhär, tycker jag. Men är ju lättare för andra att avgöra än för mig. Men jag försöker inte vara någon annan. Skulle jag vara någon annan vill jag vara @Migo , ha massa bordercollies och kor (fast förvandlade till getter) och corgisar.
Jag med faktiskt. Sjukt imponerande att driva en gård själv, att träna sina hundar så proffessionellt etc. Jag kan inte skriva i en skruv utan att nåt jäklas och det blir skrutt av allt!

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 491
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar