Är ni er själva här?

Ja det hoppas jag att jag är.
Sedan sätter jag mig inte omedelbart ned och diskuterar motsvarande frågor med främlingar varje vardag i livet förstås, men det är väl det diskussionsforum handlar om? De flesta kliver in här med det i åtanke, hoppas jag. Igen. ^^

Edit - jag tycker att de flesta användarna på forumet känns väldigt genuina. Annars blev jag inte kvar.

Jag tycker att jag är likadan här som någon annanstans, speciellt irl. Jag känner dessutom flera användare privat så det hade varit märligt om jag hade en helt annan attityd här än irl.

Sen tror jag dock att text alltid är svårt då det är lite i läsarens ögon hur texten ska tolkas. Ingen kan se om man säger någonting med glimten i ögat eller om det är sagt på ett otrevligt sätt.

Det beror ju helt på. Som du säger, vissa finns här för att de tycker det är kul och få visa sig ''bättre än alla andra''.

Dock tror jag majoriteten är som vi är annars, hoppas jag iallfall :D

Men visst, det är lättare att snäsa till i skrift än det skulle varit öga mot öga. Det är också mycket lättare att bli missuppfattad.
Tror inte heller folk hade varit så emot främlingar öga mot öga, utan mer välkomnande.
Inte heller sitta och märka ord eller hänga upp sig på ett felanvänt ord tex mitt uppe i en diskussion, så drygt.

Jag är ju ett fyllenick!

Nä, jag är sånhär, tycker jag. Men är ju lättare för andra att avgöra än för mig. Men jag försöker inte vara någon annan. Skulle jag vara någon annan vill jag vara @Migo , ha massa bordercollies och kor (fast förvandlade till getter) och corgisar.

Jag är inte medvetet på olika sätt här och ute i verkligheten, men det kan säkert finnas skillnader. Tidigare uppfattades jag nog lätt som stelare/surare/tråkigare här än annars, men jag försöker att hela tiden utveckla mitt sätt att tänka och uttrycka mig.

Jag är ju ett fyllenick!

Nä, jag är sånhär, tycker jag. Men är ju lättare för andra att avgöra än för mig. Men jag försöker inte vara någon annan. Skulle jag vara någon annan vill jag vara @Migo , ha massa bordercollies och kor (fast förvandlade till getter) och corgisar.
Det är redan så trångt här att jag nog inte skulle märka om du flyttade in. Om inte annat skulle du vara täckt av kelsjuka BCs till den grad att du inte syntes.

Jag tror att jag är som jag är. Ibland gör det sig inte så bra i skrift utan hade behövt glimten i ögat, och ibland är det tur att tonfallet inte framkommer. ;)

Jag är lite mer öppen om vissa saker på nätet, men i övrigt är det ingen större skillnad. Så ja, jag har precis lika otrevlig attityd i verkligheten om jag blir irriterad. :angel: Dock är jag snabbare att ta diskussioner online. Irl har jag alltid fått höra att jag sabbar stämningen för att jag har mage att säga ifrån när någon beter sig dumt, så nuförtiden går jag oftast undan istället för att ta konflikten.

Det är redan så trångt här att jag nog inte skulle märka om du flyttade in. Om inte annat skulle du vara täckt av kelsjuka BCs till den grad att du inte syntes.

Jag tror att jag är som jag är. Ibland gör det sig inte så bra i skrift utan hade behövt glimten i ögat, och ibland är det tur att tonfallet inte framkommer. ;)

Och corgisarna?

Jag är nog rakare här än i verkliga livet, fast det är svårt att bedöma sig själv.
De bukefalister jag umgås med/ träffat är nog de bästa att döma där. Tyvärr har de flesta lämnat forumet av olika anledningar, men jag tycker fortfarande att det är trevligt och ibland intressant när något ämne jag gillar kommer upp.

Jösses har följt lite trådar här nu och blir förvånad över vissa användares attityder.
Är ni likadana i privata livet?
En del verkar svara för att provocera.
Jag är nog en aning vassare i mina kommentarer i irl, där finns minspel och kroppsspråk som gör att man kan visa vad man menar. Jag är mer nertonad här och backar undan diskussioner som jag i irl tar utan några problem.
De jag har träffat från buke i irl har aldrig förvånat mig, de är som jag har förväntat mig.

Jösses har följt lite trådar här nu och blir förvånad över vissa användares attityder.
Ja, och kanske på ett sätt nej.
Som någon annan skrev så blir jag lika skarp om jag blir irriterad i verkligheten.
Å andra sidan blir jag mer sällan irriterad på samma sätt där.

Konversationerna är ofta mer korthuggna och det tror jag leder till fler missuppfattningar och ifrågasättande som inte hade blivit på samma vis i IRL-diskussioner. Plus att man inte kan se tonfall och minspel i texter.

Jag är likadan. Nu är jag inte alltid superaktiv här men jag "hugger" lika mycket IRL. Att det blir mer diskussioner här är kanske för att jag IRL aktivt undviker att umgås med folk som röstar på SD/är rasister/sexister/whatever. Jag vill inte ha såna människor omkring mig. Slinker nån igenom (på fest/middag/whatever) så tar jag diskussionen då också.

Jag är jag, reagerar jag sårat är jag sårad, reagerar jag förbannat är jag förbannad osv. Är jag 'provokativ' så kan ni ge er sjutton på att jag är lika 'provokativ' afk. Mitt bukejag och mitt afk-jag är samma. (Även om jag vårdar mitt språk mer på buke än afk och faktiskt försöker följa forumreglerna.)

De som träffat mig verkar ju inte förvånade över hur jag är i alla fall.

Jag är nog samma, Har inget direkt vettigt att komma med någon gång utan glider bara med :)

Sen är det ju en tolkningsfråga när det kommer till text. Vissa uttryck låter mycket hårdare/vassare i skrift än i tal och jag bland annat har mycket lättare att uttrycka mig i tal än i skrift.

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 491
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar