Sryoqwe
Trådstartare
Förtydligande: jag tror faktiskt inte det. Men ibland känns det så.
Jag har lektion skriftligt, har aldrig träffat läraren.
Jag hade lektion idag, matte. Jag gjorde en miss första uppgiften men rättade mig själv. Läraren frågar några andra likadana frågor (olika siffror men exakt samma räknesätt) och jag svarar. Efter några uppgifter tröttnar jag och frågar "Känns det här nödvändigt?". Läraren svarar "Ja vi ska stärka och befästa kunskaperna". Det är inte så man befäster kunskaper, repetion är bra men med vissa intervaller och då räcker det med att påminna om att såhär gör man, inte traggla många uppgifter. Det har tagit mer än en termin för att jag öht skulle få uppgifter, så jag ligger lite efter men inte överdrivet då jag alltid legat lite före.
Jag svarar att då kan hon ha lektion med någon annan.
Bara första tycker jag att hon borde förstått, nu är jag enligt mig övertydlig.
Då frågar hon: Tycker du att vi ska gå vidare till uppgift 6 istället?
Den är precis likadan, men det är en textuppgift så man måste hitta siffrorna vilket inte är svårt. Det är få människor jag är så tydlig och konsekvent med som med skolfolk, för att undvika missförstånd. Jag är ofta sarkastisk utan att vara otrevlig, men det är så jag är. Det är jag inte med lärarna, de verkar inte kunna tolka det utan tror att jag är dum på riktigt.
Jag frågar om hon läste vad jag skrev, hon svarar att hon gärna vill fortsätta lektionen med mig. Det hjälper inte att hon vill det när hon inte läser vad jag skriver, alternativt hittar egna tolkningar.
Jag frågar om hon har rätt inställning och kunskap för det. Observera att jag inte ifrågasätter hennes förmåga som lärare generellt.
Hon frågar om vi ska gå vidare till uppgift 6.
Nu har jag tröttnat ordentligt.
Jag svarar att läs igenom vad jag har skrivit så har du svaret.
Nu har tiden för lektion gått ut så hon säger att vi slutar nu och hörs nästa vecka.
Jag är medveten om att jag inte är jättetrevlig, men kan faktiskt inte tycka att hon är det heller. Jag hade kunnat skriva vad jag tänkte, men det om något hade vart otrevligt.
Nu kom min mamma hem frän sipmötet (som var planerat idag). Då säger hon att de har sagt att det räknas som kränkande det jag skrivit? Och att rektorn minsann läst konversationen. Jaha, gör det då.
Jag är inte rädd för rektorn och har inga problem med att stå för vad jag sagt eller skrivit, anledningen till att jag vill ha lektion skriftligt. Min tanke med skrift är att både jag och läraren måste stå och hålla vad som skrivs (vilket det inte gör ändå).
Jag har alltid haft problem med att ha lätt för mig, jag vill inte riskera att det blir som i andra klass. Jag har lägre tröskel till vad som är traggel än de flesta och vad jag haft om skolan lyssnat.
Så nu är min fråga, tycker ni att jag var otrevlig/ kränkande mot läraren?
Jag har lektion skriftligt, har aldrig träffat läraren.
Jag hade lektion idag, matte. Jag gjorde en miss första uppgiften men rättade mig själv. Läraren frågar några andra likadana frågor (olika siffror men exakt samma räknesätt) och jag svarar. Efter några uppgifter tröttnar jag och frågar "Känns det här nödvändigt?". Läraren svarar "Ja vi ska stärka och befästa kunskaperna". Det är inte så man befäster kunskaper, repetion är bra men med vissa intervaller och då räcker det med att påminna om att såhär gör man, inte traggla många uppgifter. Det har tagit mer än en termin för att jag öht skulle få uppgifter, så jag ligger lite efter men inte överdrivet då jag alltid legat lite före.
Jag svarar att då kan hon ha lektion med någon annan.
Bara första tycker jag att hon borde förstått, nu är jag enligt mig övertydlig.
Då frågar hon: Tycker du att vi ska gå vidare till uppgift 6 istället?
Den är precis likadan, men det är en textuppgift så man måste hitta siffrorna vilket inte är svårt. Det är få människor jag är så tydlig och konsekvent med som med skolfolk, för att undvika missförstånd. Jag är ofta sarkastisk utan att vara otrevlig, men det är så jag är. Det är jag inte med lärarna, de verkar inte kunna tolka det utan tror att jag är dum på riktigt.
Jag frågar om hon läste vad jag skrev, hon svarar att hon gärna vill fortsätta lektionen med mig. Det hjälper inte att hon vill det när hon inte läser vad jag skriver, alternativt hittar egna tolkningar.
Jag frågar om hon har rätt inställning och kunskap för det. Observera att jag inte ifrågasätter hennes förmåga som lärare generellt.
Hon frågar om vi ska gå vidare till uppgift 6.
Nu har jag tröttnat ordentligt.
Jag svarar att läs igenom vad jag har skrivit så har du svaret.
Nu har tiden för lektion gått ut så hon säger att vi slutar nu och hörs nästa vecka.
Jag är medveten om att jag inte är jättetrevlig, men kan faktiskt inte tycka att hon är det heller. Jag hade kunnat skriva vad jag tänkte, men det om något hade vart otrevligt.
Nu kom min mamma hem frän sipmötet (som var planerat idag). Då säger hon att de har sagt att det räknas som kränkande det jag skrivit? Och att rektorn minsann läst konversationen. Jaha, gör det då.
Jag är inte rädd för rektorn och har inga problem med att stå för vad jag sagt eller skrivit, anledningen till att jag vill ha lektion skriftligt. Min tanke med skrift är att både jag och läraren måste stå och hålla vad som skrivs (vilket det inte gör ändå).
Jag har alltid haft problem med att ha lätt för mig, jag vill inte riskera att det blir som i andra klass. Jag har lägre tröskel till vad som är traggel än de flesta och vad jag haft om skolan lyssnat.
Så nu är min fråga, tycker ni att jag var otrevlig/ kränkande mot läraren?