Sv: Är Krafft ett dåligt foder?
Vad är det som skulle skilja lucernhack från tex hö? I Frankrike när jag jobbade där så gav man hästarna lucern (dock inte kraffts av naturliga orsaker) och torr betfor. Inte var det vanligare med kolik och foderstrupsförtoppning där än i de stall jag har jobbat i Sverige.
Mvh
Tora
Fick hästarna av lucern hacket samtidigt som Krafften? Mest nyfiken eftersom jag är på korståg MOT lucern hack då min häst höll på att dö i svår kolik efter att ha utfodrats i en kortare tid med lucernhack.
Det enda man fick ut var en sörja av lucernhack
Lucernet var det enda nytillkomna i hästens foderstat.
Ang Krafft så är det det fodret som han har börjat med efter sjukdomen och hans mage fungerar perfekt på detta. Blötlägger INTE utan häller bara väl uppblött betfor på det i samband med utfodringen.
Jag uppmanar alla som har fått problem med kolik att testa med att ta bort lucern i alla dess former och hacket i synnerhet.
Och nej, jag arbetar inte på Krafft:smirk:
Vad är det som skulle skilja lucernhack från tex hö? I Frankrike när jag jobbade där så gav man hästarna lucern (dock inte kraffts av naturliga orsaker) och torr betfor. Inte var det vanligare med kolik och foderstrupsförtoppning där än i de stall jag har jobbat i Sverige.
Mvh
Tora