Är jag småaktig?

Blomskan

Trådstartare
Måste bara få en utomståendes synpunkt på det hela.

Sambon har ett barn sedan tidigare och det är uppgjort så att h*n får komma och gå hos oss som h*n vill.
Hittils har det blivit så att h*n sover hos oss när mamman jobbar kväll vilket kanske är ca 2-3ggr i veckan.
I mitten på månaden får vi mammans schema för nästkommande månad och vi har aldrig under 2 år opponerat oss mot detta. Utan hon har lagt sina tider och vi har anpassat oss, vilket absolut inte har varit något problem.

Problemet som har uppstått nu är att helt plötsligt börjar hon ändra tider som hon vill, detta helt utan att säga till oss.
Vi planerar ju våran fritid efter detta och ser givetvis till att vara hemma de dagar det står att h*n ska komma till oss.
Men när det då visar sig att liten inte ska vara hos oss den dagen så blir man ju faktiskt lite irriterad eftersom man då kanske har tackat nej till saker.

Är det småaktigt att irritera sig på det här?

Det hör till saken att det går inte att prata med mamman utan att det blir bråk, tandagnissel och satans synd om henne.

Förstår givetvis att vi hur som helst måste prata med henne men som sagt så är det inte det lättaste.. :grin:

Sv: Är jag småaktig?

Tycker absolut inte du är småaktig.

Så kan ni ju inte ha det, att hon bara lämpar av barnet när det passar. Ni måste ju veta när barnet ska vara hos er! Funkar det inte att prata får ni gå till högre instans.

Inte alls småaktigt. Klart att umgänget i största möjliga mån ska vara planerat.

Tycker att det har fungerat bra hittils men nu känns det som att hon kör över oss bara för att vi har varit snäll och tillmötesgående tidigare.

Vi har heller aldrig sagt nej om hon undrat om det går bra att byta.
Så jag vet inte vad det tagit åt henne den sista tiden.

Så jag vet inte vad det tagit åt henne den sista tiden.
Fråga!
Även om det inte är lätt att prata med henne så måste hon ju faktiskt kunna svara på en fråga om varför hon byter tider så mycket på senaste tiden? Vill man linda in det går det ju att fråga om allting går bra på jobbet, eftersom det verkar vara lite stökigt.

Givetvis måste ni prata om saken. Det handlar ju inte bara om att ni ska kunna planera era liv, utan om att man måste visa jämbördig respekt när man har med barn att göra.

Jo, vi måste ju göra det.
Man måste bara samla lite ork för att ringa henne. Hon har en förmåga att suga musten ur folk nämligen..

Inte det minsta småaktigt. Hon kan inte använda er som "barnvakt" närhelst det passar henne med urusel planering.

Som Ramona skriver - prata med henne och linda gärna in det lite fint

Jo, vi måste ju göra det.
Man måste bara samla lite ork för att ringa henne.
Fast vaddå vi måste? Och vem är det som måste samla lite ork för att ringa? Är det inte bäst om din sambo och tillika hennes fd som ringer och pratar? Eller funkar hon bättre med dig än med din sambo?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar