Jag hade nog lärt mig att man tar med en gåva första gången man är hemma på middag hos någon men sedan aldrig mer. Ganska skarpt dessutom. Men det verkar ha urvattnats numera så vi brukar lite osäkert vela med att ta med och inte beroende på hur bra vän det är.Ja, om någon kommer på liknande besök hade jag inte haft problem med att be dem ta med något. De som kan tänkas komma hit vet att jag inte är gjord av pengar och att vissa saker inte är stapelvaror här eftersom jag inte äter/dricker de sakerna.
Har det gjorts upp om att utgifterna ska delas så utgår jag ifrån att det blir så. Jag är väl så korkad att jag litar på att folk menar vad de säger.
Bjuder jag till middag är nyckelordet bjuder, jag förväntar mig inget i gengäld. Tar någon med sig en gåva är det jättetrevligt men som sagt, inget jag förväntar mig.
Lustigt nu ska ingen ha födelsedagspresent men ha present varje middag tidigare hade man födelsedagspresenter vid födelsedag och fick en skuld att bjuda middag tillbaka om man inte var singelman (och därmed tydligen totalt handikappad).