Vad folk inte tänker på är att sådana handlingar kräver ganska stort mått av självsäkerhet. Dvs en osäker person som inte vet exakt hur det just går till för just dig gör inte det av rädsla att stöta sig med dig.Tillägg; det var just därför som vi inte bad henne ta med något, det skulle inte hålla sig på flyget etc. Det hindrar väl inte att man säger "ska vi stanna till här vid macken och köpa jordgubbar som vi kan ha till efterrätt?". Till exempel. Eller springa ut till glassbilen när den kom förbi. Smågrejer liksom.
Självsäkerhet=göra precis tvärtom mot vad någon sagt.
Din väninna tycker jag framstår som att hon känner att hon inte vet vad du tycker och inte vet hur du tycker att hon ska göra och försöker liksom lura ut det men får inget riktigt klart svar.
(Jag är också inte av naturen en storvulen och självsäker person som har stora åthävor och "tvingar på" folk jordgubbar och tjatar om att få numret till Swish. Utan mer så att jag frågar och antyder och försöker få respons. Försiktigt. -det ordnar sig betyder för mig, bry dig inte om det jag betalar och om du tjatar tänker jag bli ledsen, jag vill inte prata om det här med pengar för att prata om pengar gör man faktiskt inte.)
Jag har tex gjort liknande men hamnat fel. En släkting tyckte att vi inte skulle köpa julklappar (hon är en sådan som säger att -det ordnar sig=jag bjuder!) men jag vet ju att hon gör det ändå till mig så jag köpte till henne. Hon blev ganska upprörd och ledsen för hon ville verkligen ge mig julklapp och inte få en.
Olika bekantskapskretsar olika sätt att göra saker på och ni två får nog försöka jämka ihop er på mitten helt enkelt.