Lingonris
Trådstartare
I min värld också, med andra vänner."Det löser sig" brukar ofta visa sig betyda att man betalar ungefär varannan gång när man är ute, fikor, entréavgifter o dyl, i min erfarenhet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I min värld också, med andra vänner."Det löser sig" brukar ofta visa sig betyda att man betalar ungefär varannan gång när man är ute, fikor, entréavgifter o dyl, i min erfarenhet.
OT"Jag vet inte om du har mitt Swishnummer?Tycker det är smidigaste sättet att få betalt- du kan ju föra över en slant för maten"
Att hon står för notan att de ska kunna ses såklart !!! Jag hade faktiskt också förväntar mig att bli bjuden om jag flög framåt tillbaka tre personer för att umgås med en vän. Antar att båda vill ses..tycker bara det är småsnålt att tycka att en gäst ska betala mat... skulle aldrig ta betalt för mina gäster åt mat hos mig. Mat kostar varenda vecka iaf,slå ut vad mat kostar under ett årFast hur kan en flygresa för henne och hennes barn kompensera TS utgifter?
Bjuder jag in folk så gör jag. Jag räknar aldrig med att någon betalar något. Mina vänner tar allt dom oftast med en vinflaska eller liknande när de kommer på middag, ibland bjuder de in sig själva på middag och tar med take away eller lagar maten. Är vi bortbjudna kommer vi aldrig tomhänta, en present i form av vin, bok eller växt är oundvikligt... jag hade ryckt på axlarna och nästa gång bett vännen ta med en flaska vin eller handla xxx på vägen. Jag är rädd om mina vänner, vill jag ha dem kvar är jag rätt överseende men det funkar ju eftersom vi har samma inställning.
Att hon står för notan att de ska kunna ses såklart !!! Jag hade faktiskt också förväntar mig att bli bjuden om jag flög framåt tillbaka tre personer för att umgås med en vän. Antar att båda vill ses..tycker bara det är småsnålt att tycka att en gäst ska betala mat... skulle aldrig ta betalt för mina gäster åt mat hos mig. Mat kostar varenda vecka iaf,slå ut vad mat kostar under ett år
Artiklar som är låsta kan man öppna (ibland) genom att trycka på stoppknappen, tryck på hämta igen och stopp. Brukar fungera på DNÄr inte prenumerant så kan inte swisha. Men det står i rubriken rikligt betalt? Låter som något annat..
Hade jag velat träffa dom och haft tid hade jag sagt välkomna om inte hade jag sagt att det inte passar.Vad gor du om vannen ringer och bjuder in sig sjalv, och tva vuxna barn, pa 10 dagar for att det skulla vara sa underbart att fira sin 50ars dag med barnen i USA?
Ja det håller jag med om, men varför bjuda någon i 1,5 år som aldrig bjuder igen ? Är ju ett eget val, jag hade inte gjort det om jag inte verkligen velat självAlltså, jag tycker inte det värsta är att vännen tagit TS på orden, utan att vännen under 1,5 års tid inte bjussat igen en endaste gång. Även om man nu bokstavligen tar någon på orden just vid detta tillfälle så har hon haft gott om utrymme att bjuda igen på ett eller annat sätt, må det vara att bara bjuda TS på restaurang lite då och då som tack för 1,5 års veckovisa middagar. Nä, det luktar illa för mig ...
Om man bjuder någon på middag var vecka i 1.5 år och börjar irritera sig på att den andra aldrig bjuder tilbaka - så kan jag tycka samma sak här - varför inte vara ärlig och säga till att man tycker det är den andras tur att bjuda? Jag fattar verkligen inte varför det ska vara så svårt.