"Det är så trevligt att se att hästfolk
håller ihop och stöttar varandra. Jag kan
inte förstå folk som klagar på dålig stämning
i stallen."
Svar: Jahaja.. inte är man då ensam oma tt tycka så hära.. å sen för det andra så anser jag att man inte ska skaffa djur om man inte har råd att ge dom den våd dom behöver. De thänder ju olyckor osv. å kan man då inte ta hästen till vetrinären så ska man inte ha djur å det är min åsikt så det så. Sen så verkar hon ju inte ha så stora erfarenheter av ston, fölningar osv och då är det bättre att hon be någon hästkunnig person hjälpa henne eller vetrinär.
"Har hästen haft kontakt till hingst?
I så fall när?
Det finns ingen anledning att ta ut veterinären
på jourtid för att se om hästen är dräktig.
Dräktighetsdiagnostik varierar med hur långt
gången hon är och priset kan därmed variera.
Om du vet när hon gick med hingst så vet du ju
ungefär när hon ska föla och då får du hålla henne
under uppsikt och kontakta veterinären om det
uppstår problem. "
Svar:
Hmm min häst som jag hade då(2000) hade gått i egen hage men det var en grann hingst som hon ofta kom i kontakt med för det hände att han tog sats och hoppade över.. :smirk:
nä det va ju inte så lätt för mig att veta när hon isf skulle föla eftersom jag hade köpt henne ca 2 veckor före..
det hela visades sig vara skendräktighet:S
Men hon fyllde juvrerna ända ut( å då brukar det ju vara nära t fölning) och såg ut som det låg föl i magen på na.. så därför pratade jag först me instruktören som jag har hästen hos och så ringde jag vetrinären som trodde att hon hade föl.. men det visades sig vara skendräktighet..