Är han för smal?

Royal_724

Trådstartare
Har en Dvärgkanin på 7 månader. Tycker han har gått ner i vikt sen jag släppte ut honom i sin sommarbur!
Han är inte smal runt magen, men jag kan känna ryggraden på honom. Vet inte om man brukar kunna det?
Han väger 1900 gram. Vad tror ni?

Har även en Hermelin på 9 månader som väger 1300 gram. Men han känns bra i hullet!

Vet ju inte riktigt vad dem brukar ligga i vikt, så ni som kan berätta gärna för mig!

Sv: Är han för smal?

ryggraden tycker jag alltid att man känner mer eller mindre på kaniner.
känner man revbenen tydligt? höftbenen?

Vissa kaniner känner man alltid ryggraden på inte mycket att göra, känn efter på revbenen, du ska känna de, men de ska inte sticka ut jättetydligt...

Nej, man kan känna revbenen om man verkligen känner efter.
Men kan nog va jag som är lite fjantig, fast han har nog ändå gått ner i vikt, för han var mycket tjockare innan!
Men man ser inga revben eller höftben som sticker ut i alla fall!
Tyckte bara att ryggraden var lite mer kännbar...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 885
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 453
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar