Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk blir mest förvånade varenda gång jag inte äter kött... efter 20år...
Jag är en sådan som äter fisk och skaldjur... så kommentaren "fisk är en grönsak" är desto vanligare...
Har inget behov av att ha titeln vegetarian... men det är lättare att säga att man är det MEN äter fisk...
Nä då kommer ännu fler följdfrågor...Pescetarian är väl enklast att säga då.
Nä då kommer ännu fler följdfrågor...
http://www.dailymail.co.uk/femail/f...-eating-trend-meat-free-JUNK-FOOD-dishes.html
Haha... här sitter jag och skriver om veganers medvetna konsumtion och så kommer det här direkt i mitt flöde på fejjan.
Använder du smink mer än foundation? Blek osminkad hy och avsaknad av mascara osv, dvs naturlig look, upplever jag trigga vegetarianklassning.jag ser ut som följande, gympadojor eller stövlar, parkas eller varm jacka med luden huva, jeans, stickad tröja/skjorta långt vågigt ljusbrunrödaktigt hår, lite foundation, relativt blek hy och blå ögon. Alltså inget speciellt någon stans.
Jag tror nog att det finns ett brett spektrum bland veganer/vegetarianer precis som hos allätare även om det kanske är en viss dragning åt att de är mer medvetna konsumenter än allätare
En tjej som var vegan bodde i min studentkorridor när jag flyttade in där. Hon mer eller mindre levde på cigaretter, alkohol och veganska pannkakor och ja, hon var blek och mager
Tror jag inte på. Alla allätare är köttfascister, alla har ett gevär över armen, alla skriker av skräck så for de ser ett blad grönkål, alla släpar runt på 40 kgs övervikt, alla kör enorma SUV-bilar och skrattar rått åt svältande isbjörnar när polarisarna smälter, alla rör förundrat i linsgrytan och funderar på vilket märkligt djur som har sånt kött.... Ska jag fortsätta?
Japp, känner igen mig helt och hållet
Edit: Fast jag har ingen SUV Räcker det med en Volvo V40?
Vegetarian här. Svarthårig och blek, nej ingen blir förvånad. Däremot brukar de bli förvånade när jag infar om att jag är uppväxt i jägarfamilj och inte har ngt emot rätt utförd jakt heller. Det där med nyansering är inte folks starka sida
Möjligen - men visst äter ni danskt griskött och har slaktbilder på väggen i köket? Gör mig inte besviken nu...
*viskar* jag kommer äta lax och sill på julbordet... första köttet sedan i somras men jag kan fanemej aldrig låta bli.
Då lär sig väl folk till slut. När man säger "vegetarian men äter fisk" tror folk att vegetarianer äter fisk. Men om du äter alla animalier förutom kött så är det väl bara säga att du inte äter kött, liksom varför blanda in vegetarian alls då?
Onaturlig look om man inte har smink?Använder du smink mer än foundation? Blek osminkad hy och avsaknad av mascara osv, dvs naturlig look, upplever jag trigga vegetarianklassning.
Jag blir gaaaaalen ibland. Jag äter inte mjölkprotein pga allergi och helst inte kött. Jag bor i norra Norrland. Behöver jag säga något mer? Det är helt fantastiskt att man 2016 på restauranger inte a) vet vad maten innehåller b) inte vet vad ordet vegan betyder. Jag bor ändå i en större stad och långtifrån någon håla. Jag har råkat ut för det mesta, priset var när jag ville ha en vegetarisk hamburgare och fick brödet med grönsaker mellan. Fantastiskt. Det bästa är att man känner sig så himla krånglig hela tiden! Jag skulle aldrig orka vara vegan på heltid eftersom man hela tiden måste ha med sig egen mat.Det är en sak att "folk" har svårt att lära sig. Men det är viktigt att hålla på termerna så kanske vi till slut åtminstone får dem som jobbar professionellt med mat att förstå. Det är sånt himla underbetyg för en kock/servitör/servitris att inte förstå basala begrepp inom kostval.
Beställde vegetariskt alternativ till en kund för ett tag sedan. Inga problem, var beskedet, vi ordnar en matig vegetarisk sallad. När maten kommer in så kommer det in en stor fin räksallad med stora fina handskalade räkor och ägghalvor som ingen har beställt. Först trodde vi bara att det blivit fel bord, men när vi påpekade det så sa servitören att "men ni hade ju beställt 1 vegetarisk". På kollegans kontrande "vilken buske har ni handskördat de här räkorna från?" blev det sur min och en suck. Sedan kom salladen tillbaka utan räkorna men då nästan helt utan protein alls. Sista gången den restaurangen blev besökt.
Därför tycker jag det är viktigt att hålla på definitionerna. Inte kalla sig bara "vegetarian" om man faktiskt äter animalier. Förenklingen förstör och förvirrar, istället för upplyser.