är detta normalt ??

S

shallowxx

hello....
min lille djävul :love: BUZIFER, lyfter på benet ibland när han kissar och han är bara 13 veckor... har läst nånstans att de brukar va ett halvår eller nåt sånt, 1a valpen så jag e lite frågvis :D

Sv: är detta normalt ??

Nja, riktigt normalt är det nog inte men jag har varit med om det själv. Min mellanhund började lyfta på benet när han var 8,5 vecka gammal! Jag trodde inte mina ögon när jag såg honom. Oftast börjar de lyfta på benet vid könsmognaden men tydligen kan vissa valpar börja mycket, mycket tidigare. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men en viss ärftlighet verkar det nästan vara. Hanarna i min hunds pappas kull började nämligen lyfta på benet när de var 7,5 vecka gamla.

jahaja!
där ser man!
skönt att höra att ja inte är ensam...

Det gjorde min valp med! Han började lyfta på benet när han var runt 13-14 veckor, väldigt vingligt... ;)
Trodde bara det var min som var lite udda.... :angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 675
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023