Sv: Är detta normalt!? Munkorg på häst?
jag har aldrig varit med om en elak häst.
Och om jag har en farlig inställning så lär jag mig antagligen av den också någon dag. Och jag kan säga att jag haft denna inställning länge och har aldrig skadat mig själv, någon annan människa runt om kring eller hästen på grund av den.
Det är skillnad på 'elaka' och elaka hästar.
Jag trodde nog väldigt mycket var en 'skröna' även om jag mött på en hel hög med 'lea' hästar tills jag verkligen stod med en elak häst,dvs i samma stall som WSB.
Det är lite samma tanke som när man läser typ 1 miljon trådar här på Buke om hur misskött deras nya häst har varit och hur illa den farit.
ja kom igen när ni verkligen mött på en misskött häst,då vet ni och inser ni att nivåerna kan stegra sig ytterligare lite mer.
Nånstans på vägen lär man sig,framförallt att bli ödmjuk mot andra människors erfarenhet. Nånstans på vägen lär man sig att livet är inte svart eller vitt.
Vad gäller WSB så är han hanterad utav proffs hela tiden,och vore han inte det så hade han nog haft bra mkt mera på 'sitt samvete' om han ens hade kommit så långt,han hade förmodligen varit avlivad pga lynnesfel.
Han är en häst med ett enorm uttryck,alltid sockersöt med spetsade öron,en sån där som man gärna hade stoppat in fingrarna till om man inte visste bättre men jag har också fått mig en tankeställare när han fick fullkomligt raseriutbrott i sin box pga en människa som kom in igenom stalldörren.
Och nej,det var ingen människa som på nått vis hade hanterat honom eller nått sånt,bara en 'besökare'.
Han var övht aldrig att lita på,man kunde stå å pyssla med saker utanför hans box och rätt var det var så blev han arg och man hörde hur det smattrade i gallrena och slog i väggarna.