Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

Knapplån

Det kan vara värt att tillägga att hästarna "göds upp" och görs "fit" för tävling, får sina meriter, och tas sedan NER i vikt, för att de inte ska behöva bära på dessa extra kilona.
Hos många hingstägare i USA är det inte tillåtet att fota hingstarna, eftersom de inte är i det extrema showskick de var när de tävlades.
Så de går alltså oftast INTE omkring och ser ut sådär hela livet! Har man en värdefull avelshingst, är man rädd om den. ;)

Jo så kan de nog vara men vad är det som tilltalar stoägarna med dessa extrema hästar??

Jag browsade genom lite amerikanska hästsidor och fick syn på den här hästen. Som sägs vara nån slags guld-hingst, men han ser ju inte normal ut. Vad tycker ni westernfolk?

BSKidRock.jpg

aveln me dessa hästar :)

ja men varför vad har de för fördelar ?? varför vill man ha dom så extrema?? :crazy:

jag kan ingenting om den här typen av hästar men regerade starkt på bilderna.... ser inte ok ut enligt mig

Har du läst hela tråden?

Jag har själv en "sån där häst", som är fullt ridbar och kan röra sig alldeles utmärkt bra (faktiskt mamma till flera framgångsrika gångartsavkommor), den har "samma" gener men är inte tränad och uppfödd som "de där" hästarna.

(Sen att vissa individer blir mer extrema än andra, så må vara fallet men så är det inom all avel....)

fy f**n !!! vart e aveln på väg? :eek: Va e de man vill uppnå ? En hästig varitaion av beligian blue??? Känns inte som om de hästarna är anvåndbara till något !!

Öhhh?! Läs några inlägg så kanske det klarnar?! :smirk:

He he, nu var du allt snabbare än mig! ;)

ja men varför vad har de för fördelar ?? varför vill man ha dom så extrema?? :crazy:

jag kan ingenting om den här typen av hästar men regerade starkt på bilderna.... ser inte ok ut enligt mig

Det är ett skönhetsideal, precis som tex bodybuilders.

Tror du att en bodybuilder inte ser ut som en vanlig människa från början? Visst har han eller hon de rätta generna för att få stora muskler, men det är träning och kost som avgör det hela!

Om man gillar detta skönhetsidealet eller ej är upp till var och en, men det är svaret på din fråga.

Och dessutom är hästen på bilden förmodligen ganska ung och därför mer opropotionelig än om den hade varit färdigväxt...kan ju vara någo att ta i beaktande också.

nej de har jag inte :o (läst hela tråden allså) Ska göra det omedelbart :angel:

Sen är det nog så att hästen på bilden inte är mer än ett år, vilket ju gör att proportionerna blir märkliga!

*asg*

Delar vi hjärna? :rofl::angel:

Såna här trådar är ju bra om folk lyssnar när man förklarar ett o annat, men tyvärr blir det alltid bara "åh fyyyyyy va hemskt" av det hela med en gång..... :smirk:

Aj då, det hade visst Wranglan hunnit påpeka redan...
Jag är visst för låmgsam!

Är det en belgien blue eller är det en häst??? Kanske korsning..... Usch, vad hemskt det ser ut! Ser ut som anabolastinna hästar... :cool:

Ska vi snacka in oss om vem som svarar, så slipper vi skriva samma sak hela tiden :rofl:
Kram! :D

*suck*

Ja, jag går o knäcker en bira framför TV'n nu så du kan ta över en stund :rofl:

Kram tebax!

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
821
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka