Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

jikes! Såg ju inte klok ut! och alkemistens häst (den h*n visade) såg ju ut som en Belgian blue! :crazy:

Måste lägga mig i.
Jag har jobbat i 7år med galopphästar varav 3 år nere i LA på kapplöpningsbanan Pomona där jag red quartrar varje morgon och de är ingen som ser ut som någon av dessa. Dom är mkt lättare och ser ut som ett fullblod. Jag lovar. Skulle ridit race oxå men blev gravid så jag slutatde rida när jag var i 5 månaden. Men kul var det. Gick jäkligt fort på snabbjobben 400m. Hang on here we come!!!:bump::bump::banana::love:

i LA på kapplöpningsbanan Pomona där jag red quartrar varje morgon och de är ingen som ser ut som någon av dessa. Dom är mkt lättare och ser ut som ett fullblod.

Ja, det finns ju en hel uppsjö olika modeller på quarter, precis som med halvblod och en hel del andra raser.
Och de quartrar som ser ut som ett fullblod har ofta mycke fullblod i sig också.

Sen är det skillnad på fullblod och fullblod....

Fullblod av huntertyp är en sak.

Men Halterhästen av Halterhästar, den store Impressive, var faktiskt 50% rent fullblod!

Vad häftigt:rofl: måste säga att jag har blivit ngt fart rädd med "åren". Känner stor ångest när man ska gasa på, hästjä.. kan starta fr stopp till 100 km /tim (överdriver) så den biten fixar dottern bättre, där finns inga spärrar. De är nu även med på hoppträningar och går som hopp ponnies över hindren, full gas, here we come. Själv sitter man på läktaren och får magont och slutar att andas stundvis;)

*kl*

Där jag jobbade i USA hade de ett fullblod som såg ut precis som en quater. Snyggaste fullblodet jag nångonsin sett...:love:

Fy vad läskigt. muskelmassan står inte i propotion till resten av kroppen. Hur ska en sådan häst kunna hålla? grymt.

Jag har ett sto som är direktdotter (ganska ovanligt, vet inte om det ens finns nånmer direktavkomma i Europa) till Kid Clu, en av de största (i dubbel bemärkelse) halterhigstarna genom tiderna.

Vad är en direktdotter? har han bara lämnat ett sto?;)

kl

vad ledsenman blir av att se att det finns folk som vill ha monsterhästar!!!
Kan de inte at och skaffa sig kallblod om de vill ha vandrande biffar, istället för att avla sönder hästar som skall vara ädla!!
Och... de har ju hängröv! Hur snyggt är det då...?

Usch... hästarnas svar på belgian blue!! Stackars djur!!

De rids inte....

nä men så lämpligt då, då gör det ju ingenting!!! Avla sönder en häst bara, den ska ju inte ridas!! En oanvändbar häst vill ju alla ha!! Funderat på att ha utställningshästar som kan användas till något mer än att ledas i grimma...?

Läs gärna mitt inlägg igen, det har inte enbart med aveln att göra utan väldigt mycket med uppfödning och träning också.

Funderat på att ha utställningshästar som kan användas till något mer än att ledas i grimma...?

I USA finns det ställen som bara ägnar sig åt halterhästar, som en industri, ett leverne.
Och jag tycker inte du är befogad att reagera sådär på inlägget, då det inte är dennes fel att hästen ser ut som den gör och h*n påpekade inte på något sätt att det var "lugnt" för den rids ändå inte.

Knapplån

Det kan vara värt att tillägga att hästarna "göds upp" och görs "fit" för tävling, får sina meriter, och tas sedan NER i vikt, för att de inte ska behöva bära på dessa extra kilona.
Hos många hingstägare i USA är det inte tillåtet att fota hingstarna, eftersom de inte är i det extrema showskick de var när de tävlades.
Så de går alltså oftast INTE omkring och ser ut sådär hela livet! Har man en värdefull avelshingst, är man rädd om den. ;)

nä men så lämpligt då, då gör det ju ingenting!!! Avla sönder en häst bara, den ska ju inte ridas!! En oanvändbar häst vill ju alla ha!! Funderat på att ha utställningshästar som kan användas till något mer än att ledas i grimma...?

I USA är en bra halterhäst värd miljoner, för att inte tala på vad man kan få in i språngavgifter på en bra hingst, så där bryr de sig inte om ifall hästen inte går att rida. Plus att de ofta inte har nåt sadelläge att tala om... :cool:

fy f**n !!! vart e aveln på väg? :eek: Va e de man vill uppnå ? En hästig varitaion av beligian blue??? Känns inte som om de hästarna är anvåndbara till något !!

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
821
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka