Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

Jag browsade genom lite amerikanska hästsidor och fick syn på den här hästen. Som sägs vara nån slags guld-hingst, men han ser ju inte normal ut. Vad tycker ni westernfolk?

BSKidRock.jpg

Halsen? Rumpan? Ryggen? Magen? rubbet? Ser fel ut i mina ögon. Från topp till tå?! Men som nyss. Vad vet jag.? Bara chockad.

Nej men.. Stackars häst, dom va vekligen inte fina, och kan, som många andra påpekat inte vara bra på ngt vis för dom att vara byggda så:confused:

Ja , jag tycker att den liknar en mer en hunter, absolut inte en cutting, reiner.:crazy:

VAA?? Hur vågar du:devil: ;) Inte i närheten av en hunter!
Här har du en Hunter:
13693770.jpg
Nej men jag säger så här då . en mkt , mkt FUL hunter inte en snygging som din:rofl: menar att den inte är en cutting, reiner model. Den är ju mer högbent och tunnare.:idea: Skulle den ställas mot våra vackra QH i Sverige i Halter vinner vi lätt över den.

Senast ändrad av en moderator:

Ja , jag tycker att den liknar en mer en hunter, absolut inte en cutting, reiner.:crazy:

Det är ungefär lika långt ifrån en hunter som en cutter eller reiner :)

Det är rent halterblod i den där, inget annat.

(en hunter ser mer ut som ett fullblod)

Nej men jag säger så här då . en mkt , mkt FUL hunter inte en snygging som din:rofl: menar att den inte är en cutting, reiner model. Den är ju mer högbent och tunnare.:idea: Skulle den ställas mot våra vackra QH i Sverige i Halter vinner vi lätt över den.

Det finns absolut inget hunterblod i den kan jag lova..lååångt därifrån, den är avlad på rent halterblod...och oavsett vad man tycker om modellen så kan jag även lova att om det är en amerikansk domare...så vinner halterhästen över våra hästar här! Våra hästar här är (gäller främst unghästar) rent generellt för tunna och ojämna för att gå bra i halter...därför blir många besvikna som visar sina halter/pleasure/hunterhästar och blir dåligt placerade, många gånger slagna av reiners/cutters...den krassa verkligheten är dock att en mindre, kompakt häst som en reiner eller cutter blir fortare "färdig" och dessa måste då dömas upp som för dagen mest jäm,n och färdig häst...blev lite förvirrat det här:smirk:

Ja snygga är dom inte mest oproppeskoneliga(stava till de var inte lätt idag)de är så tråkigt när de måste gå till över drift.:(

Jamen varför vill man photoshopa en häst så att den ser grotesk ut i sin annons. Jag menar det är en annons för denna hästen som avels-hingst. Det är väl ingen som vill avla med den då.

Här är en annan rätt grotesk...men dock inte som den första...

csprofile.jpg

belgien blue:eek::eek::eek:

raderad...

Senast ändrad av en moderator:

Men för i H-e!!!!!!!!!! :eek: Är de på riktigt?! Varför avlar man fram såna här groteska hästar???

Fast hela poängen var ju att dom andra hästarna inte har en droppe hunterblod i sig, det är renavlade Halterhästar.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
821
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka