Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För min del kändes det som om det stora beslutet togs mellan att inte ha barn alls och att ha barn. Det var inte i närheten av ett så stort steg att bestämma sig för att ha ett andra barn som det första var. Om man ska betrakta beslutet på det sättet som du gör så var det snarare så att beslutet om barn 1 fattades med vånda och osäkerhet (och glädje och önskan, också), barn 2 var ett lättare beslut. Möjligtvis kanske det sista barnet om det vill vara överdrivet självkritiskt (vare sig det är nr 1, 2 el X i skaran) tänka att det uppenbarligen inte inspirerade till fler barn.Men vad menar du med det där, egentligen? Hade jag varit nummer två i en syskonskara och sett att min mamma tyckte att hon "lika gärna kunde ha en till" och det var jag som avsågs, hade jag inte ropat hurra, direkt.
Först ett barn som man vill ha, och sen ett för att det går lika bra? Nu när livet ändå är förstört, nu när inget längre spelar någon roll, eller?
Jag fattar ingenting.
Jag förstår inte heller. Resonerar man så kan man ju inte tycka att barn är glädje precis.
Jag ser det som med häst eller sommarhus jag skaffar inte två för jag redan har en/ett.
För min del kändes det som om det stora beslutet togs mellan att inte ha barn alls och att ha barn.
Sen vet jag inte hur många som reflekterar över exakt vilka känslor som låg bakom ens föräldrars val att skaffa en. Själv har jag inte reflekterat över det och jag tror inte att jag bryr mig så mycket, det viktiga är hur man emottogs.