Har haft ett par hästar ute på annons och bara fått mail och sms-svar. Tycker det känns oseriöst. I början svarade jag på dessa, men de ledde aldrig någonstans, så då skrev jag " ej mailsvar". Trots detta kommer det bara sådana svar. EN person har ringt, men de kom på att de ville låna häst istället och det var inte aktuellt för mig.
Mer än hälften har dessutom velat ha hästen på prov eller foder först, trots att jag skrivit "lämnas ej ut på prov".
Sålde den ena hästen till en väns vän i befintligt skick för nästan inga pengar, snabb och smidig affär, hon verkar vara en vettig person som får goda vitsord av min vän.
Varför ringer inte folk om de vill köpa häst? En av de som mailat mig har mailat 4 gånger, exakt samma text varje gång, jag har svarat henne förut och frågat hur de på hennes stall ställer sig till krubbitare/vävare eftersom min häst pysslar med sådant (står i annonsen) men inte fått svar på det. Har dessutom skrivit att vid vidare intresse ring, eftersom jag sällan har tid att sitta och maila och det alltid blir en massa följdfrågor.
Är vi så "fega" nu förtiden att vi inte kan ringa folk? Jag blir bara irriterad... Hur gör ni när ni köper/säljer häst, är det seriöst att maila fram och tillbaka i flera veckor utan att komma till skott? Accepterar ni som säljare det och svarar påa alla mail som "å va söt hon var, hur högt hoppar hon?" osv. Visst vill man sälja tar det såklart tid, men inte flera månader med en och samma person utan att ens ha hörts på telefon?!
Är jag överdrivet tjurig?