Är det någon som skall på träningen i tyskland

Sv: Är det någon som skall på träningen i tyskland

Ja jag kommer också att åka dit, hoppas att det blir roligt. Vet du vilka fler som skall med??

Kanske..Har träning med ponnytruppen helgen innan.Långt att åka för en helgs träning men kunde vara en kul erfarenhet.Tycker att det är så fint i Luhmülen och så finns det en hästshop som är helt otrolig.Har aldrig sett ett sånt sortiment förut..

Dyrt??

3900:- för boende, uppstallning, frukost, middagar och träningar + veterinär

Jag tyckte det var billigt

Det kan jag hålla med om, fast jag tycker det var rätt billigt det var ju tre st pass för janne och det är rätt billigt att man får allt utom resan.

En del har ju 60 mil till danska gränsen......enkel resa.... OCH dieseln ÄR dyr!! Man måste ju budgetera med resekostnaden också. Vi kommer få åka tur och retur Skåne ett antal gånger under året....så tyvärr - min polislön räcker inte för en Luhmülen resa......

Du får ta lite rånarbyte ;)

Du vet så som de gör i filmerna :rofl:

Seriöst visst är det dyrt speciellt om man inte har så nära som vi har.

Jag funderade på att åka, och skulle verkligen vilja det. Men eftersom vi kommer från stockholm måste vi övernatta två nätter i Flyinge. Inkl. allt (bensin, boende för medresande, träning mm) så skulle det kosta, enligt mamma, runt 10.000 :eek:.
JL ska ha träning tis-tors, så åker nog på det istället och sen till Gärds när vi ändå har vägarna förbi ;)

låter lockande, men med bensin/resa från sthlm blir det en del pengar om man säger som så......så vi satsar på tävlingarna istället.

Och jag säger som Murray och Prince Fair, det blir tyvärr alldeles för dyrt att åka från Sthlm. :(

Det lät ju superkul! :) Det hade varit en nyttigt grej att komma iväg till ett annat land och rida. Ett land där våren kanske är liiiite tidigare än här i kalla norden....
Men pengarna..... :(
Det blir många träningar på hemmaplan för de pengarna...
Vi har ju tur som har Janne hos oss en gång i månaden, så det får väl räcka.

Nittionio skrev:
En del har ju 60 mil till danska gränsen......enkel resa.... OCH dieseln ÄR dyr!! Man måste ju budgetera med resekostnaden också. Vi kommer få åka tur och retur Skåne ett antal gånger under året....så tyvärr - min polislön räcker inte för en Luhmülen resa......
Har du inte 2 polislöner du kan använda ? :devil:.Vi får också stanna hemma.:smirk:

Visst är jag lite av en dubbelnatur men två löner??......nja, snarare ytterligare en mun till att mätta-den andra lönen ser jag inte röken av, kan inte säga att jag sett så mycket av personen i fråga under senare tid heller för den delen!!

Om jag ens skulle tänka tanken att sno en toapappersrulle på jobbet så skulle jag åka fast!!! Fast JAG har ju fångat 4 (!!!!!!!!!!) stycken inbrottstjuvar ( 2 olika villainbrott) under senaste veckan :rofl: , gissa om jag är glad och personligt tillfredsställd!!!!!! Borde få löneförhöjning :bump:

Hebbeli skrev:
Tycker att det är så fint i Luhmülen och så finns det en hästshop som är helt otrolig.Har aldrig sett ett sånt sortiment förut..

Någon som har www-adressen till shopen?

vars dotter inte får åka trots att vi bor i Skåne, gissa om hon är sur ... jag kan inte ta ledigt från jobbet denna gång.

Nej nej gå inte in där, vi gjorde misstaget att stanna till där när vi var på väg för att tävla i Bonn förra året, det tog flera timmar innan Linda och Sofia kom ut därifrån "skulle bara gå in att köpa en grimma" hette det, eftersom jag var utfattig så valde jag att stanna utanför som tur var :D

Finns det någon sida med lite mera information om träningen? Jag kan inte hitta det.

Hade varit väldigt kul att åka dit. Men hr inte sett några mer detaljer om träningshelgen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tysklands Ingrid Klimke satsar mot ett sjätte OS i karriären. Tidigare år har hon deltagit i fälttävlan, men nu satsar ryttaren lite...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
124
·
Samhälle Hur skall inkomsttagare och andra boende i Sverige beskattas? Vi är nog överens om att inkomster av tjänst skall beskattas. Och även om...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
6 433
Senast: skogaliten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka