Är det för gammalt?

millan10

Trådstartare
Hittade en burk med köttfärsås i frysen som är gjord 2 februari 2013. Är den för gammal för att äta eller kan jag värma till det?
 
Sv: Är det för gammalt?

Så länge den har varit i frysen hela tiden så är det nemas problemas :). Fryst mat blir trist och tråkig (härsknar) att äta långt innan den blir dålig!
 
Senast ändrad:
Sv: Är det för gammalt?

Hämtat från livsmedelsverket!..:)

Kött och fisk går också bra att frysa. Packa i lufttät förpackning så att inte köttet eller fisken torkar ut och märk med datum. I frysen växer inga bakterier så det är inte farligt att äta mat som legat länge i frysen. Däremot kan fettet härskna vilket gör att maten smakar illa. Ju fetare livsmedel desto kortare hållbarhet. Feta charkprodukter kan därför bli dåliga redan efter någon månad medan magert viltkött håller mer än ett år.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 557
Senast: SiZo
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: tott
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 788
Senast: Mabuse
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 866
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp