Är det för dyr stallhyra?

L

Liqo

Är i panik efter en stallplats och har nu hittat en.
För 1800:- i månaden ingår fritt hö (bra!!), kraftfoder, spån.
Man hjälper till med utsläpp och insläpp men för det mesta är det stallägaren som gör det då han bor på gården. Endast om han är bortrest eller sjuk el. liknande så tar dom andra hästägarna.
Stor box, hästkompisar. Fina ridvägar......
Ridbana finns inom en fem minuters skrittväg.
Ridhus inom 20 minuters skrittväg.
Nära till vatten.
Enda nackdelen är liten hage, men finns chans till att göra större hage.

Inga andra kostnader tillkommer förutom då veterinär, hovslagare o.s.v.

Vad tycker ni?? Dyrt eller billigt?

Sv: Är det för dyr stallhyra?

jag har aldrig haft häst inhyrd nånstans
men jag skulle vara beredd att betala de den dag jag flyttar hemifrån

efetrsom de är så bra med ridbana, ridhus och bra ridvägar.
de är värt mkt. :)

Grymt billigt, låter som om ägaren mer eller mindre skänker bort foder och strö med tanke på den fria tillgången till det priset. Oj, VAR ligger det nånstans?

Jag betalar 1000 kr med fritt hö!

Men det beror på var man bor!

Det låter som ett bra pris, beroende på vart man bor förstås.
Innan betalade jag 1000:-/häst med fodring 3ggr/dag, in o utsläpp fritt på hö/hösilage o halm.Gratis under sommarbetet.Det är billigt !

Jag tycker det känns riktigt billigt. Men som de andra redan sagt beror ju priset lite på var man bor, men jag skulle lätt betala den summan och visslande njuta av att ha pengar kvar i plånboken! :bump: :banana:

Det beror väll på vart det ligger och om du tycker att det är värt det.
Skulle det stallet ligga där jag bor skulle det vara dyrt, men här är stallplatser förhållandevis väldigt billiga. För 1000:- här kan man få stallplats med box, torvströ, fri tillgång på hösilage, tillgång till två ridbanor och en 'ridplan' samt ett ridhus på gården.
Bra ridvägar, går att rida uppe på banvallen som ligger alldeles intill också. Stora och bra hagar med många hästkompisar vilket jag prioriterar. Duschspilta finns också.
Och då ingår morgonfodring-utsläpp, lunchfodring och kvällsfodring. Tar in sin häst gör man själv, men många hjälps dock åt med detta. Detta är på vardagarna. På helgerna delar vi upp morgon+utsläpp, middag och kväll. Funkar väldigt bra! :)

Å vad jag önskar att jag bodde i Sverige nu, letar själv efter stallplats till mina 3 och det är fan inte lätt. Har dem i ett stall där det kostar 1800.- inkl allt utom kraftfoder och 700.-/mån för sommarbete/häst. Nu måste jag flytta på dem då stallet faktiskt ligger en bit undan, har ingen ridbana eller möjlighet till att kunna träna dressyr eller hoppning. Där finns det bara bra körvägar och skogs stigar. Ringde på en stallplats idag där stallägaren ville ha 2800.-/box inkl spån och hö. Utfodring var jag tvungen till att ordna själv, likadant med in och utsläpp (hun ville ha så mkt för att hun har en ridbana där). Tittade på en annan stallplats som inkl allt, men har ingen ridbana för 2500.-, detta stallet låg mitt ute i skogen + att stallägaren var obehaglig att prata med. SÅ 1800.- är ett bra pris ja ;) *huff här babblar jag iväg* jaja, lycka till då med ditt letande efter en stallplats.

Tiggertjejen skrev:
Jag betalar 1000 kr med fritt hö!

Men det beror på var man bor!

Det gjorde jag med i förra stallet.

Nu betalar jag 1400 kr/mån, då ingår, hö, kraftfoder, spån, hagar och ridbana.

Oj ! Det var billigt! Trivs du bra där? Långt ifrån dig?

Jag tycker det låter dyrt :p
Jag betalar 700 och då får min häst fri tillgång till hö och vi har ridhus, ridbana och hur fina ridvägar som helst. Och badstrand.
Jag älskar det stallet :love:

Det låter vansinnigt billigt!!!

Men det beror förstås på vart i landet man bor. Hade det legat norr om Stockholm hade jag flyttat dit direkt ;)

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag står just nu och funderar på om jag ska flytta min ponny. Han står idag i ett stall där vi båda trivs, han har bra hästkompisar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 916
Senast: DeDen
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 224
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 595
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar