Hur lyckas du dra den slutsatsen?Med den logiken så är det definitivt något fel på mig för honom.
Menar du att det skulle vara fel på alla människor människan inte vill ha ett förhållande med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur lyckas du dra den slutsatsen?Med den logiken så är det definitivt något fel på mig för honom.
Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten.Inser läget och att det inte är något att hänga upp sig på.
Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten.![]()
Det är ju bumps in the road hela livet tills man dör.Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten.![]()
Enkelt och enkelt. Det är kanske inte så komplicerat, det betyder ju inte att det gör ont när någon inte vill vara tillsammans med en. Man får helt enkelt sörja och sedan gå vidare. De flesta människor har någon gång varit förälskade i någon utan att denna någon är förälskad tillbaka. Det gör ont men det betyder inte att det är något fel på någon av dessa personer. Det är tråkigt och ledsamt, men sådant är livet. Gråt och gå vidare. Försök göra sådant som gör dig glad, träffa vänner är bra till exempel.Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten.![]()
Men vad onödigt otrevligt..?Vad hade du förväntat dig, en mirakelkur?
Men vad onödigt otrevligt..?
Om du inte förstår så kan du fråga, trevligt. Att vara spydig i en sån här tråd känns i mitt tycke väldigt onödigt.Jag förstår bara inte vad TS hade förväntat sig för råd när hen gjorde tråden.
Som flera påpekat är det liksom sånt som händer.
Nej, det är inte lätt alls. Man får försöka ta en dag i taget och till slut så kommer man över personen. Under tiden får man tillåta sig att bli ledsen, att bli arg, att älta lite, att bli frustrerad. Om du har bra vänner - prata så mycket du kan med dem!Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten.![]()
Om du inte förstår så kan du fråga, trevligt. Att vara spydig i en sån här tråd känns i mitt tycke väldigt onödigt.
Uppenbarligen är det här något som för TS är väldigt jobbigt och som TS själv inte riktigt kan reda ut. För mig känns det då onödigt att vara så uppenbart huggig.
Tack, det här är väldigt jobbigt för mig och det är inte så enkelt som det låter, att bara glömma och gå vidare. Jo i teorin kanske det är det, men det är så mycket som ska funka praktiskt också, som att kväva känslorna som alltid väcks så fort jag träffar/pratar med honom igen. Jag kan dessvärre inte undvika honom i och med att vi jobbar på samma ställe och byta jobb är inte aktuellt.Om du inte förstår så kan du fråga, trevligt. Att vara spydig i en sån här tråd känns i mitt tycke väldigt onödigt.
Uppenbarligen är det här något som för TS är väldigt jobbigt och som TS själv inte riktigt kan reda ut. För mig känns det då onödigt att vara så uppenbart huggig.
Nu tycker jag du är fjantig, visst det kanske är glasklart och enkelt för dig, men det behöver inte betyda att det är så för andra. Nej några mirakelkurer existerar inte ens någonstans, så varför skulle det göra det nu?Vad är det du anser vara så himla otrevligt och "spydigt"? Jag kunde lika gärna lagt på en smiley i slutet. Jag ser liksom inte vad det är att "reda ut" - det är sånt som händer. Uppenbarligen är jag inte ensam i tråden att påpeka detta. Men jag kan ändra.
Ja, det är klart att det är. Men så är ju livet? Vad hade du förväntat dig, en mirakelkur?
Valfri smiley:

Så.
Nej, det där är ju jättejobbigt förstår jag! Jag avslutade en relation en gång med en person jag jobbade med (inte hela dagarna men vi sågs ibland på jobbet) och varje gång jag såg honom kändes det som att någon petade mig rakt in i ett sår eller nåt. Det suger men som tur är så går det över. Det viktiga är (tror jag) att inte falla tillbaka in i relationen utan vara benhård på att den är över (KK eller ej, det funkar inte med en on/off-relation om den ena är kär men inte den andra) och sen får man bara härda ut. Tyvärr alltså. Men det går, jag lovar!Jag kan dessvärre inte undvika honom i och med att vi jobbar på samma ställe och byta jobb är inte aktuellt.
Vad tråkigt! Klen tröst förstår jag men du kan ju skriva här om du behöverMina vänner jag hade har vänt mig ryggen, så jag vet inte riktigt vem jag ska prata med, de verkar inte riktigt vara intresserade av att umgås med mig längre..
@FrauleinLeo Om du inte vill förstå vad jag menar - fine. Jag tyckte det jag citerade såg spydigt ut och jag försökte bara förklara varför jag, som är spydig rätt ofta, inte skulle vara det i en sån här tråd.
Ja, jag vet att många i tråden inte heller ser vad problemet är men jag har inte sett nån som varit lika spydig. I såna här lägen kan jag tycka att det kan vara schysst att vara lite sympatisk, man behöver inte vara så jädra huggig jämt liksom.
Uppenbarligen är det här nåt som TS behöver reda ut. Annars hade hen inte startat tråden. Bara för att DU inte ser vad problemet är betyder det ju inte att TS inte har problemet. Men strunt samma, jag orkar verkligen inte tjafsa. Tror jag behöver en bukedetox eller nåt...
Nu tycker jag du är fjantig, visst det kanske är glasklart och enkelt för dig, men det behöver inte betyda att det är så för andra. Nej några mirakelkurer existerar inte ens någonstans, så varför skulle det göra det nu?
Om det nu är så glasklart och enkelt för dig, kan du då ha överseende med att det inte är så för mig och jag kan inte bearbeta processen optimalt?
Mina vänner jag hade har vänt mig ryggen, så jag vet inte riktigt vem jag ska prata med, de verkar inte riktigt vara intresserade av att umgås med mig längre..