Nu har jag iaf börja blötlägga hö, men hur gör ni som har er häst går med flera hästar, låter ni alla äta blöt hö?
Jag ska säga att jag börjar känna litesådär uppgivenhet inom mig, ni får ursäkta, jag älskar verkligen min häst och vill hennes bästa,men till vilket pris blir det här?
Nu har jag hållit på med henne i 4-5 år snart och inte ens kunna komma igång någon gång och rida henne. Jag känner allt detta krångel med mediciner 2 ggr om dagen, som inte heller är så "bara" att ge henne, visst när det är jag så är det en sak, men nästan ingen annan kan ge henne, vilket betyder att vi aldrig nästan kan åka bort mer än kanske en natt.
Det ska blötläggas hö till henne alla mål, och de blev ju inte heller så enkelt med tanke på att vi inte har vatten så nära stallet.
Och dessutom mår hon nu för till fället inte så bra,kan inte gå ut, vill bara stå i boxen. Jag tycker de är jobbigt att se henne.
Ni får ursäkta att jag blir såhär, men till vilket pris är allt de här värt när jag kanske inte ens kommer kunna rida henne, eller använda henne. Visst det vet man inte än, men när ska man veta de?
Jag känner att min ork börjar ge upp och man blir väldigt låst med en sån här häst och särskilt när jag inte känner någon som kan hjälpa mig med detta om vi vill åka bort
Jag vet att de är såhär att ha djur och jag vill ju någonstans kämpa för henne, men just nu känns det jobbigt.
Jag är inte så bra ekonomi heller vilket inte gör det hela enklare och roligare då man behöver kunna lägga en del pengar på en sån här häst.
Nog om detta, så undrar jag om jag ska ta mig i kragen och ringa till en Ultuna och en Owe Wattle som tydligen ska vara bra på såna här problem.
Jag vill ju inte bara ge upp heller.
Är det någon som förstår att man kan känna såhär??! Eller är det bara jag....:S