Sv: Är det dax att ge upp nu? ( Fång)
Jag har gått min egen väg när det gäller min häst, trots Strömsholm
. Deras hovråd passade helt enkelt inte min häst, och jag är också tveksam till diagnosen, bara så att Du vet Bjola
.
Min häst behöver ha jättemycket halm att stå på, det är det enda som fungerar, spån fungerar absolut inte mer än när det är nyinlagt. Blir för hårt.
Barfota fungerar absolut inte. Bäst med silikon, stålsula och skor.
Jag har gett smärtlindring när det behövts, hästen skall absolut inte stå med smärta, det förhindrar läkningen så ring och be att få ut vad det nu är som fungerar för Din häst.
När det gäller boots, nu kommer alla att skratta ihjäl sig
, men det enda som fungerat är bomull i bootsen (istället för sula). Men jag har ju alltid trott att min häst har sulläderinflammation som grundproblem, inte foderrelaterad eller cushinginducerad fång
.
Du skulle kunna prova att antingen sätta på styrolen (eller vad heter det) och tejpa fast under hovarna, eller gör Du som jag gjort ibland, bomull som sula och sedan hovbandage (obs att det blir varmt) bara för att se om det avlastar.
Av allt detta har jag lärt mig att det finns ingen standard 1A behandling, alla hästar är individer och det gäller att hitta rätt för varje individ. Fungerar inte 1A så går man vidare och prövar sig fram.
hälsar devere
Jag har gått min egen väg när det gäller min häst, trots Strömsholm
Min häst behöver ha jättemycket halm att stå på, det är det enda som fungerar, spån fungerar absolut inte mer än när det är nyinlagt. Blir för hårt.
Barfota fungerar absolut inte. Bäst med silikon, stålsula och skor.
Jag har gett smärtlindring när det behövts, hästen skall absolut inte stå med smärta, det förhindrar läkningen så ring och be att få ut vad det nu är som fungerar för Din häst.
När det gäller boots, nu kommer alla att skratta ihjäl sig
Du skulle kunna prova att antingen sätta på styrolen (eller vad heter det) och tejpa fast under hovarna, eller gör Du som jag gjort ibland, bomull som sula och sedan hovbandage (obs att det blir varmt) bara för att se om det avlastar.
Av allt detta har jag lärt mig att det finns ingen standard 1A behandling, alla hästar är individer och det gäller att hitta rätt för varje individ. Fungerar inte 1A så går man vidare och prövar sig fram.
hälsar devere