Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vet väl de flesta veterinärer att melanom även kan sitta längre in ( oftast i muskulaturen) men melanom o lipom är totalt skilda tumörtyper som kommer från skilda vävnader.Ja, precis.....inre melanom blir oftast lipom istället (har precis pratat med en veterinär (spec. häst), då vi diskuterade skimmelsjukan!)
Skimmelsjukan går lite längre än "bara" de yttre melanomen - faktiskt!
Och jo, även yngre skimmlar kan faktiskt få aggresivare former av melanom/lipom. Speciellt som man kanske inte finner en rimlig orsak till oklara hältorm, bör man ha detta i åtanke.....
Så skratta Du lagom.....jag tror nog mer på en uppdaterad veterinär och den forskning som bedrivs....
Jag hade utgått från kotorna fram och faktiskt med start på HÖGER sida.
Är den kollad för pålagringar och kotledsinflammationer?
Jag har INTE ställt diagnos, bara gett en annan vinkling av vad som KANSKE kan vara problem.....men OK det är skillnad tydligen på vem som får ge förslag eller ej här.....ALLT kan vara värt att kolla upp på en häst som inte går helt rent....Så hade jag varit hästägaren i detta fall hade jag tacksamt tagit emot alla typer av ledtrådar/idéer....
men åter igen, bukemaffian har talat här....det visar ju sina tydliga spår....
Till dig och ni andra som svarar: Det är jätteintressant att läsa om vad ni tror, och om fall som löst sig efter behandling. Det är ju lätt att föreställa sig det värsta, och då känns det riktigt tungt. Jag försöker ha is i magen och hoppas på det bästa.
älgenet är mycket riktigt en renrasig arab jag har.