Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Det känns inte som det är vattnet. För när jag nyser så känner jag hur det kommer en skvätt. Sen om jag suttit en stund och reser mig känner jag hur det rinner lite i trosorna.

Om det är vattnet borde det komma mer hela tiden väl? Här är intervaller med 15-30 minuter kanske...

Hejja hejja alla blivande mammabukisar :bump:
Hoppas volvobruden sover gott nu och är laddad med energi och Ajda, du tror inte de kan vara slemproppen? Den släppte 3 dagar före min kompis födde och kom massor hela tiden så de var in till förlossningen 3 ggr på koll innan de starta på riktigt.

Men imorse trodde jag ju att slemporppen började lossna då jag fick en snor/slajm klump på toapappret.

Det som är nu är mer vätska-aktigt. Genomskinligt.

Har fått ont i ryggen nu också. :banana:

Men imorse trodde jag ju att slemporppen började lossna då jag fick en snor/slajm klump på toapappret.

Det som är nu är mer vätska-aktigt. Genomskinligt.
Det kan nog vara slemproppen som är på G, den verkar ju ha ett eget litet liv, kanske din har ketchupeffekten:D

Har fått ont i ryggen nu också. :banana:
Tror nog bara det kan vara en blivande mamma som kan bli så lycklig över att få ont i ryggen :rofl:;)

Hoppas nu att det snart kommer en liten Ajdabebis:bump:
och en volvobebis:banana:

Men är 28 högt eller lågt?

Jag vill också ha igång det nu!

Här väller det ut "nått" i trosorna. jag vette 17 vad det är, men samma konsistens som vatten. Har hållt på i 3,5 timme nu... Men vattnet har inte gått iallafall. För någon flod har inte kommit.
Men har fått byta trosor 3 ggr och trosskydd provade jag, men iddes inte.

Här är vi inte blyga med detaljer :D

Det där "nåt" kan vara vattnet, så var det för min del med andra barnet, det klickade till, kom någon droppe, satt jag kom inget förren jag reste mej, men jag kände igen klicket sedan första barnet, även då vatten avgång innan värkarna kom, fast första gången var det verkligen vårfloden som kom:D andra gången var det inte ens duggregn:angel:

Ring in! jag ger dej en peppdans med:banana::banana::banana: och hoppas att du inte behöver vänta länge till.

Har haft värkar nu med ca 7-10 minuters mellanrum. Varierad intensivitet. Fortfarande rinner det litegrann om mig. Inte hela tiden.

Men när jag skulle på toa nu kom några droppar blod i toaletten. Ska det vara så?

Man kan mycket väl få pyspunka, både nära och flera veckor innan förlossningen.

Men värkar med jämna mellanrum och blod på pappret tyder definitivt på att nåt är på g! Ring förlossningen och fråga vad de tycker om blodet. Hur går det nu?

Hade 14 minuter mellan sista värken.
Men satan, de gör ont.

Ska ringa nu.

:bump:

Det är nog på g!!!!!!!

HEJA HEJA HEJA!!!!

Undrar vem som kommer först, ajda eller volvotjejen!

Nu verkar det gå minst en kvart till nästa värk också.

Fortsatte det som nu skulle jag åka in kl 8 imorn bitti för att se om det var vattenavgång eller inte. Annars skulle vi höra av oss under natten igen.

Blodet var tydligen ingen fara.

Nu verkar det gå minst en kvart till nästa värk också.

Fortsatte det som nu skulle jag åka in kl 8 imorn bitti för att se om det var vattenavgång eller inte. Annars skulle vi höra av oss under natten igen.

Blodet var tydligen ingen fara.

Skönt att det inte var någon fara, hoppas att du får sova lite mellan värkarna.

Peppar era bebisar att komma ut nu :love:

:banana::bump::banana::bump::banana:

Börjar göra mig iordning för avfärd.
Har sovit 2 timmar inatt, med avbrott för värkar. Jag är jättetrött!

Har haft ungefär 7 minuter mellan dem sen kl 3.

Det är långt ifrån alla som gör riktigt ont. Bara någon enstaka man behövt andas igenom.

Är nästan hundra på att det bara är pinvärkar och att jag inte öppnat mig något, så räknar med att komma hem snart igen.

Åh vad spännande. :bump::bump:
Hör vi inget ifrån dig här under dagen, ja då antar vi att du håller på att klämma ut din bebbe eller redan har gjort det. :D:love:

sådär var de när vattnet gick för mig med min dotter, jag fattade inte att de va vattnet som hade gått för de kom så liiite och sen små skvättar liksom.

hoppas du får ut en liten bebis nu, lycka till!:bump:

Hemma igen.

Det var vattnet som hade gått. Läkaren ville inte kolla hur pass öppen jag var iom infektionsrisken. men gyn-undersökningen gjorde ont!

Ska tillbaka till förlossningen senast kl 17. Förhoppningsvis blir sammandragningarna starkare tills dess. Nu har jag 25% var 4-5 minut. Har de inte blivit starkare sätter de igång mig.
Börjar bli riktigt nervös nu.

OJ men då blir det bebis för dig snart :D :bump:

men grattis, va härligt att det rör sig framåt iaf, du som väntat så!!!!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
L
Gravid - 1år Har äntligen tagit mod till mig att logga in och börja skriva igen... :P Har suttit och läst en hel del trådar här och nu är det alltså...
Svar
11
· Visningar
8 518
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V