Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

häftigt! lycka till! (o gör det för jävla ont glöm inte be om smärtlindring!)

Åh gud vad spännande! :)
Stort lycka till!

Jag är hemma igen. Ska ner imorrn igen. Sov gått på alla piller. (hehe) Idag har dock vattnet sluta rinna men ja har värkar me 7 minuters mellanrum. Men behöver ej åka ner om de inte kommer tätare och gör ondare. Och har jag inte fått nått imorrn sätter dom igång mig på tisdag. Så nu ska jag laga mat, ringa min hysteriska mor och lugna henne, hur de nu ska gå till. :) Hoppas du får före mig Ajda.

Stort lycka till volvotjejen, och ajda med!

Så kul att följa er, hoppas allt går så bra det bara kan!

:bump::banana::bump::banana::bump:

Gud vad spännande det här är:laugh:

Jag drömde själv i natt att jag födde barn bara för att jag tänker så mycket på er:D

Lycka till nu båda två!

Lycka till både du & Ajda. :bump::bump:

Åh som jag längtar tills det är min tur... bara 49 dgr kvar till BF idag. :D:p

Det går snabbt i slutet. Jag tycker inte de va längsen jag fick reda på att jag var gravid.
Får nog ringa ner snart. Värkarna gör ondare och kommer tätare. Tänk om man kunde få slippa dom. :)

Du kommer slippa dem snart, seså, spring nu iväg och kläm ut ungen :D :bump:

Vi är många som hejar!

:) hehe ja om de vore så lätt. :) Bror vill också att ja ska få hem bebbe. Men verkar som om bebbe vill stanna, för värkarna försvann.

Lycka till!! :bump: Så spännande!

Jag trodde att det skulle vara sådan väntan som du har nu. Men det tog 30 min från första värk tills jag hade 3-5 min värkar och jag var öppen 4 cm ca 3 h från första värken. Tänk så olika det kan vara! Men jag är glad att jag hade packat innan och inte trodde på alla som sa att man kunde börja packa när värkarna satt igång ;)

Har också väskan packad, en till mig och en till bebis.:) Ligger i bilen och väntar. Ska snart åka ner då värkarna är intesiva och smärtsamma. Och kommer väldigt tätt. Har 2-5 minuter. Önska mig lycka till nu. För nu vill jag inte komma hem utan bebis i famnen.

Åh vad spännande!
Jag vill också föda barn!

(Oj, jag som just sa til lsambon att jag bara tänkte föda barn dom åren det var OS :D :o :devil: )

Åh vad spännande!
Jag vill också föda barn!

(Oj, jag som just sa til lsambon att jag bara tänkte föda barn dom åren det var OS :D :o :devil: )

Men då blir det ju vartannat år ju (för vinter-OS räknas väl också??);) Dags att öppna barnfabriken om något år alltså :D

Vi kanske kan ha en liknande tråd när det drar ihop sig. Om jag inte tänker helt fel måste vi ligga ganska lika i våra graviditeter. Jag är beräknad till den 11/10. Undra dessutom om det inte är så att din förstfödde heter Emil - precis som min.

Hehe ne bebis vill inte ut än, suck. Ska ner idag igen klockan 15.00. Händer inget idag så ska jag sättas igång på tisdag. Då har de gått 3 dygn sen vatenavgången. Är så nervös så jag skakar. Var ju inte så här jag hadde tänkt mig min förlossning. :(

Man kan inte planera sin förlossning i förväg.

Lyssna på din kropp, ha en bra relation till barnmorskan (om inte, byt på en gång och informera även pappan om det. Vill du byta så kanske han får hjälpa dig att få fram det)

Koncentrera dig på att andas och försök att bara slappna av och vänta ut bebisen.

Ligg bekvämt, förutsatt att även bebisen tycker det. Gör det ont i underlivet så be barnmorskan hålla emot med varma handdukar :bow:

Bebisen kommer ut, fokusera på det. Sudda bort allting du föreställt dig och se barnet framför dig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
L
Gravid - 1år Har äntligen tagit mod till mig att logga in och börja skriva igen... :P Har suttit och läst en hel del trådar här och nu är det alltså...
Svar
11
· Visningar
8 518
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka