Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Ja hadde gärna viljat slippa snitt själv. Men alla mardrömmar slog in på en enda förlossning. Har sprutfobi och fick blodtunnande varje dag :( plus 2 kanyler en i varje hand.

Tur att inte jag är spruträdd.... Hade 3 kanyler (en i varje hand plus en i armvecket), kanyl nr 3 sattes 20 minuter efter lillan var ute, när det upptäcktes att jag hade förlorat massor av blod (totalt 2,4 liter)

Tur att jag vågade skaffa ett barn till, förlossning nr 2 var :love: (snabb, smärtfri och jag var jättepigg efteråt, till skillnad från efter första förlossningen...)

Vore det inte för att jag insett att det är jobbigt med småbarn (upp tills de är ett par år) så skulle jag gärna skaffa en till.

Usch låter inte kul alls. Men vilken tur att det gick bra ändå.

Jag är också spruträdd. Låg som en spännbåge i sängen när de skulle sy. Men det kändes ju knappt. Ryggbedövningen kändes inte heller. :p Kanylen i handen gnällde jag över halva förlossningen, tills värkarna tog ordentlig fart. Då kändes inte den heller :p

Ja usch vad man blir plågad, men gött efteråt när man äntligen får hålla sin lille bebis.

Ja tyvärr tror jag att denna sitter i länge. Det var min värsta mardrömm.
Se till att du får gå och prata med någon efter det skall man få. Jag fick själv en trauma förlossning slapp snitt men förlöstes med Klocka och sen släppte inte moderkakan och jag förlorade 3,5 liter blod och kördes i ilfart ner på operation 45 minuter efter att den lille var ute. Fick inte träffa min bäbis förän 8 timmar senare. Jag är också spruträdd och vaknade upp med 7portar/katetrar i armar och händerna Det blir inte alltid som man tänkt sig men med rätt hjälp kan man förlika sig med händelsen.

Se till att du får gå och prata med någon efter det skall man få. Jag fick själv en trauma förlossning slapp snitt men förlöstes med Klocka och sen släppte inte moderkakan och jag förlorade 3,5 liter blod och kördes i ilfart ner på operation 45 minuter efter att den lille var ute. Fick inte träffa min bäbis förän 8 timmar senare. Jag är också spruträdd och vaknade upp med 7portar/katetrar i armar och händerna Det blir inte alltid som man tänkt sig men med rätt hjälp kan man förlika sig med händelsen.

Om du tittar längst upp till höger på inlägget du svarar på så ser du datum när det skapades - just det som du svarade på är nästan 8 år gammalt ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
L
Gravid - 1år Har äntligen tagit mod till mig att logga in och börja skriva igen... :P Har suttit och läst en hel del trådar här och nu är det alltså...
Svar
11
· Visningar
8 518
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka