Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

kommer bilder, måste bara lägga in dom på datorn..
kanske starta en egen tråd också istället för att kapa andras :p

Grattis!

(& än en gång har man fått en bekräftelse att en förlossning gör ONT, vissa på forumet försöker ju övertyga om att det inte gör ont eller är hemskt)

Ja det gör ont! Men precis som med kejsarsnitt så gör det OLIKA ont för olika personer. Du söker upp de inlägg där de som haft vaginal förlossning skriver aldrig mer och blundar för de som skrivit att kejsarsnitt gör ont och att det inte blev som de tänkt sig.

Hon som låg på samma sal som mig som gjort kejsarsnitt (akut) var inte glad för det, hon låg och kräktes hon kunde inte röra sig och hade kateter. Sedan finns de de som är jättenöjda med sitt snitt som en vän till mig som snittats på bägge sina barn (låg i säte bägge två).

Jag kan säga att jag tusen gånger hellre gör om förlossningen än har en kolikbebis hemma (vilket jag har nu) det var en fis i rymden jämfört med hur ont det gör i min själ när Isak har så ont i magen att han bara gråter och gråter. Förlossningen är en sån liten del av att ha bebis!

Javan

Senast ändrad:

Grattis till Ajda, Mosig och Volvo mys på med era småbebisar, det påstås att de blir stora fort men det väljer jag att inte tro på!

Ja eller så kan man som jag ha 2 helt olika förlossningar! En smärtsam utan andningspauser och en som nästan var smärtfri! Det gjorde ont de sista 10 min och de 6 min det tog att krysta. Men oavsett föder jag hellre 10 barn än är gravid med ett endaste till! Foglossning är ett rent hel***te :devil:

Ja eller så kan man som jag ha 2 helt olika förlossningar! En smärtsam utan andningspauser och en som nästan var smärtfri! Det gjorde ont de sista 10 min och de 6 min det tog att krysta. Men oavsett föder jag hellre 10 barn än är gravid med ett endaste till! Foglossning är ett rent hel***te :devil:

har ju också två förlossningar att jämföra nu så då kan jag gott göra det.
min första var jättejobbig på så vis att jag inte hann andas mellan värkarna i stort sett då allt gick så fort.
nummer två tog lite längre tid och jag kunde andas men gjorde MYCKET mer ont, jag hann bli precis slutkörd på dom får krafter jag hade (har inte kunnat sova på nästan sex veckor samt knappt ätit något innan förlossningen satte igång på allvar).

förlossning nummer ett var jobbig när den höll på men jag tog igen mig så pass fort jämfört med nummer två och kan ärligt säga att ska nästa gång bli som tvåan så gör jag att inte en gång till!

Grattis till tjejen!! Punktlig var hon också, det bådar gott inför framtiden ;)

GRATTIS TILL ER ALLA, volvotjejen, ajda och mosig!

Underbara fina bebisar:love:

haha, tack så mycket!

tyvärr är jag sämst i sverige på att hålla tider så då blir hon väl förbannad på mig när jag ska hämta henne från fotbollsträningar och allt annat som stundar :rofl:

Förlossningen är en sån liten del av att ha bebis!

Så sant, så sant!!

Grattis, alla nyblivna mammor!!

Du får gärna bomba med bilder här :)

Kan tyvärr inte lägga ut bild på Edvin än, pixbox är nere för tillfället.
Men denna förlossning fick mig att inte vilja ha fler barn. Usch de va hemskt. Men jag har en underbar liten grabb, :)

Plågades med värkar från 08,00 till 17,00 då va ja öppen 9cm. De ville kolla blodvärdet på lillen. När han låg i magen och det var inte bra, så det blev akut snitt. Dan efter kunde jag inte gå förren på kvällen. Hadde kateter och var öm överallt. Torsdag var jag uppe och gick lite mer. Sambon har varit underbar, tagit hand om både mig och Edvin. :)

Usch, är glad att jag sluppit snitt vid mina förlossningar...
Men 9 timmar med värkar är ju inte så länge iaf, själv hade jag värkar i 19 timmar innan min första unge behagade titta ut, och efter av de timmarna var jag bara öppen 6cm (4cm när jag kom in till förlossningen 8 timmar tidigare);)

förlossning nummer ett var jobbig när den höll på men jag tog igen mig så pass fort jämfört med nummer två och kan ärligt säga att ska nästa gång bli som tvåan så gör jag att inte en gång till!

Menar du att du skulle kunna tänka dig 4 barn :D

Ja hadde gärna viljat slippa snitt själv. Men alla mardrömmar slog in på en enda förlossning. Har sprutfobi och fick blodtunnande varje dag :( plus 2 kanyler en i varje hand.

Tack alla :love:

Bra Anna_lillen att du håller folket uppdaterade ;)

Fick en "liten" tjej i måndags kl 02.42 på 3950 gram och 52 cm lång.
Slapp bli igångsatt då det tog ordentlig fart av sig själv.
Fick ligga på BB 2 nätter för amningen skulle komma igång ordentligt. Och så låg vi på Spec BB iom att det gick 36 (eller om det var 34) timmar från det att vattnet gick tills dess hon var ute. Och så hade hon bajsat i vattnet också.

Kan sammanfatta hela förlossningen med att det var det värsta jag varit med om!!!
Som tur är har man redan glömt den värsta smärtan. Men jag sa direkt efteråt att "aldrig mer"! Får se om jag håller det...

Gattis!! :D

Hon vägde 20 gram mindre än min tjej gjorde när hon föddes, vilka klumpar att pressa ut!;)

Grattis till din lilla son!

Synd att du inte fick en trevligare förlossning! Men det sägs ju att man glömmer bort en hel del av den..... Hoppas nästa gång blir bättre!

Ja tyvärr tror jag att denna sitter i länge. Det var min värsta mardrömm.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
L
Gravid - 1år Har äntligen tagit mod till mig att logga in och börja skriva igen... :P Har suttit och läst en hel del trådar här och nu är det alltså...
Svar
11
· Visningar
8 518
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka