Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Vi kanske kan ha en liknande tråd när det drar ihop sig. Om jag inte tänker helt fel måste vi ligga ganska lika i våra graviditeter. Jag är beräknad till den 11/10. Undra dessutom om det inte är så att din förstfödde heter Emil - precis som min.

Ja, det måste vi helt klart ha. :bump: Sist hann jag ju inte starta någon egen tråd då Emil kom helt oväntat 14 dgr före BF och allt gick väldigt fort.

För ja, visst stämmer det att jag har en son som heter Emil och väntar en till 3/10. :)

Hehe ne bebis vill inte ut än, suck. Ska ner idag igen klockan 15.00. Händer inget idag så ska jag sättas igång på tisdag. Då har de gått 3 dygn sen vatenavgången. Är så nervös så jag skakar. Var ju inte så här jag hadde tänkt mig min förlossning. :(

Förstår att du är nervös, igångsättning är väl inte direkt vad man planerat eller vill. Men det kommer att gå bra ska du se. :) Förhoppningsvis så kommer det igång av sig själv under dagen eller natten. Håller tummarna. :bump::bump:

Alla gånger vi har varit nere så har jag haft olika. Men alla har varit toppen och förstående. Sambon stöttar mig väldigt mycket där nere. Och även hemma. Idag verka det som om jag skulle få prova lite olika avslappningsövningar, tex bad, massage och lustgasen om den behövs, beror på hur ont värkarna kommer göra. har ju värkar nu också men de ommer med 20 minuter mellanrum och gör ONT. Men när jag var ner och kolla i natt (fick åka igen) så hadde jag djävulskt ont. Så då kände dom hur mycket ja hadde öppnat mig, Livmodertappen hadde bara rört sig lite grann. Så jag vill inte veta hur ont de gör sen. :( Har så låg smärttröskel så minsta lilla gör ju ont. Sånt är superjobbigt.

Tack behöver verkligen all peppning jag kan få. :)

Undrar hur de går för Ajda, nån som vet.

Ååh jag har tänkt på er hela natten!

Be om smärtstillande om du oroar dej för smärtan! Kram och HEJA BEBIS DET ÄR DAGS ATT KOMMA UUUUT! :)

Men sicken envis bebis!!!

Men nu är det inte mycket kvar och efter allt förarbete så borde hen bara ploppa ut! *hoppas*

Kram på dig!

Wiiiiie! Har kikat in i tråden ofta senaste dagarna nu! Håller tumme för er båda, dig och Ajda, att era bebbar kommer nu! Spännande! :bump: :banana: :love:

Vad säger de om att var uppe och gå? Min kompis förlossning tog också 3 dagar, vattnet gick och hennes barn var inte fixerat så hon blev sängliggande. Sen 2a dagen ruckbar så då fick hon börja gå. 3e dagen tror jag hon fick värkstimulerande vid 11 tiden och fick börja med lustgas, för att sen få eda och kl 23:30 föddes hennes dotter.

Gissa om man satt på nålar då, hon fick inte ha telefonen på nämligen.

Vart är Ajda? Man får inte åka till förlossningen utan en bukereporter :angel:

Hejja bebis:bump:

Har gått och undrat hur det går för er hela dan, hoppas verkligen allt går bra nu!
Jag hejjar och håller tummarna härhemma, och hoppas att det snart är min tur (visserligen måste jag ju bli gravid först, men ändå..):bump::banana::bump:

Får man vad med i den tråden då? :)

Är beräknad till 9/10..

Tack behöver verkligen all peppning jag kan få. :)

Undrar hur de går för Ajda, nån som vet.

Vet bara att hon är på sjukhuset iaf och tror hon skulle blivit igångsatt vid 17-tiden igår om det inte hade hänt nåt (om jag fattade mamma rätt!) har inte hört något mer sen dess men förhoppningsvis har hon sin bebis nu :)

Hemma igen me samma tablett kur. :( Och imorrn ska ja va på näl klockan 08,00. Så får gå upp klockan 06,00 och äta stadig frukost för att åka iväg klockan 07,00. Imorrn blir de igångsättning, Tyvärr kan ja inte få nån som rapporterar då ja inte känner nån som kan. Men jag lovar att skriva så fort jag kommit hem samt bifoga bild på bebis. :)

Det kan ju starta tidigare! Men en fördel med att ha en tid är ju att du kan ladda i dig mat, jag fick knappt i mig ½ macka innan vi åkte in för de gick verkligen inte att äta och ha värkar hela tiden.

En gång googlade jag faktiskt fram en bukefalists nummer och sms:ade och fråga hur de hade gått, nu kommer jag inte ihåg vem det var.

Finns säkert nån bukefalist du kan smsa till som kan rapportera vidare (jag t.ex. men jag kan inte ladda upp mms på datorn)

de gick verkligen inte att äta och ha värkar hela tiden.

Jodå, allt går. ;) Själv satt jag i förlossningssängen och åt lunch 10 minuter innan krystvärkarna drog igång (15 min innan Milla föddes). :D En tugga, tugga och svälja fort som attan, andas lustgas, ta en tugga, tugga fort som attan, andas lustgas osv. :angel::rofl:

Hehe jo nått får man nog i sig. Funderar på att inhandla en chokladkaka. :)

Du har pm. :)

Nöj dig inte med EN chokladkaka, ta två-tre stycken, så har du att gotta dig med även efter bebis är född

Självklart. :bump::bump:

Den första av oss som börjar få symtom/känningar får ta och starta en tråd och sedan kommer vi andra som har BF närliggande datum garanterat att hänga på. ;)

jag vill också va med *vinkar*
har visserligen BF imorn men tror de kommer dröja ett tag till tyvärr :devil:

Vet bara att hon är på sjukhuset iaf och tror hon skulle blivit igångsatt vid 17-tiden igår om det inte hade hänt nåt (om jag fattade mamma rätt!) har inte hört något mer sen dess men förhoppningsvis har hon sin bebis nu :)

Skvallrar lite...Ajda fick en flicka

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
L
Gravid - 1år Har äntligen tagit mod till mig att logga in och börja skriva igen... :P Har suttit och läst en hel del trådar här och nu är det alltså...
Svar
11
· Visningar
8 518
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈