När jag filmade i Falsterbo så var jag inte ute efter att hitta dålig eller ful ridning som ett ändamål. Jag blev snarare chockad över att det var så allmänt etablerat, att allt för många hade problem med både det ena och det andra. Och att ingen tycktes tycka att det är konstigt att alltför många rider fult och hårt. Att det blivit så accepterat och normaliserat.
Jag var ju inte på plats, så egentligen vet jag inte hur många som hade problem, vilka problem och om de löstes- din film visat ihopklippta sekvenser vilket jag varit tydlig med från början
inte är bra ridning.
En del av det.
Varför du zoomar ex CHB, tycker jag är konstigt, faktum är att jag där ser en bra lösning på en het häst- i mina ögon sitter hon o rider väldigt försiktigt- väntar och försöker hålla hästen framför.
Att ryttarna har problem är jag inte alls chokad över, det är inga lättridna såsburkar som du och jag och en del andra har här inne. Ska man vara chockad över problemen, ja, då tycker jag man kan börja granska den som är chockads egen ridning som jag antar då tycker att det är lätt och problem inte uppkommer.
Nej att det blir problem är inget konstigt, det är inga maskiner vet du, däremot är några av ryttarnas lösning på problemet synnerligen trist de sekvenser du filmat.
Jag var ju inte där så jag vet ju inte om de red så hela tiden, eller om de red trevligt resten- det har för mig viss betydelse.
Jag tycker det är konstigt att du inte anmälde på plats.
Eller skickade in en anmälan dagen efter.
Ännu märkligare är att du drar in rollkur i TV`n, lätt för många att tolka det var det som var problemet, när det faktiskt var sekvenser av skitridning, som jag skrivit förut, motstridiga hjälper , banka på och samtidigt dra i munnen..
Jag tycker det är bra när detta tas upp, jag tycker stewarden gjorde ett dåligt jobb, och nej, alla tycker inte att det är normalt MEN du spårar bort från fulridningsproblemet genom att säga att nacken ska vara högsta punkt för det står i TR och genom att dra in rollen.
Det är ju massor av oinsatta som köper allt du säger oemotsagt, bara hakar på.
Lägg ut en film från Falsterbo på ridning som är bra, det syns ekipage bakom de du zoomat som syns vara trevligt, du kan ju klippa ihop nåt där också.