Apportkastare

Loppanhellqvist

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av apportkastare med fjärrutlösning i form av lina?
Behöver träna stadga vid skott och har svårt att få med mig nån "funktionär" till skogen :).

Inte med fjärrutlösare med lina, men vi har tränat en del med trådlös fjärrutlösare :) Tycker det fungerar fint! Ska du bara träna stadga i skottet fungerar det säkert lika bra med lina, det är ju främst i apporteringen som det blir lite begränsande.

Inte med fjärrutlösare med lina, men vi har tränat en del med trådlös fjärrutlösare :) Tycker det fungerar fint! Ska du bara träna stadga i skottet fungerar det säkert lika bra med lina, det är ju främst i apporteringen som det blir lite begränsande.

Först och främst är det stadgan som är intressant, unga fröken vill lite väl mycket och har svårt med impulskontrollen :angel:.

Men efter hand vill jag ju kunna använda den att skjuta apporter med också. Vad är det du tror blir begränsande? Är alltså en sån här jag har kikat lite smått på.
http://www.teba.se/apportkastare-med-lina-for-fjarrutlosning-benstod-exkl-dummy-p-5904-c-1031.aspx

Först och främst är det stadgan som är intressant, unga fröken vill lite väl mycket och har svårt med impulskontrollen :angel:.

Men efter hand vill jag ju kunna använda den att skjuta apporter med också. Vad är det du tror blir begränsande? Är alltså en sån här jag har kikat lite smått på.
http://www.teba.se/apportkastare-med-lina-for-fjarrutlosning-benstod-exkl-dummy-p-5904-c-1031.aspx

Den fungerar säkert jättebra! Man har nog bara blivit bortskämd med att träningskompisarna har trådlösa :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur