simba_112
Trådstartare
Jag har ett ganska stort problem med min viting.
Apportering.
Med tanke på att vi precis har kommit igång med tävlandet i lydnaden så måste jag få ordning på detta!
Att hon nollar det i 1:an är inte hela världen då det "bara" ger max 10p, men ju högre upp i klasserna man kommer så blir det allt mer apportering.
Hon har inga som helst problem att bära föremål av olika de slag, hon kan ta vilket material som helst.
Problemet sitter snarare i att hon inte vill hålla saker nära mig.
Om hon har något i munnen och man kallar in henne så kommer hon, men ett par meter ifrån släpper hon föremålet och kommer själv.
Om jag lämnar över apporten till henne så spottar hon ut den på en gång.
Vi har kommit så pass lång att hon tar den från backen och sätter sig, mitt emot mig. Har därifrån lyckats få henne att hålla några enstaka sekunder.
Men hur fasen ska jag få henne att lämna apporten till mig??
Och sitta vid min sida med den i munnen??
Vi behöver HJÄLP!!
Film från i höstas:
http://www.youtube.com/watch?v=KPjCnDvdUE4
Apportering.
Med tanke på att vi precis har kommit igång med tävlandet i lydnaden så måste jag få ordning på detta!
Att hon nollar det i 1:an är inte hela världen då det "bara" ger max 10p, men ju högre upp i klasserna man kommer så blir det allt mer apportering.
Hon har inga som helst problem att bära föremål av olika de slag, hon kan ta vilket material som helst.
Problemet sitter snarare i att hon inte vill hålla saker nära mig.
Om hon har något i munnen och man kallar in henne så kommer hon, men ett par meter ifrån släpper hon föremålet och kommer själv.
Om jag lämnar över apporten till henne så spottar hon ut den på en gång.
Vi har kommit så pass lång att hon tar den från backen och sätter sig, mitt emot mig. Har därifrån lyckats få henne att hålla några enstaka sekunder.
Men hur fasen ska jag få henne att lämna apporten till mig??
Och sitta vid min sida med den i munnen??
Vi behöver HJÄLP!!
Film från i höstas:
http://www.youtube.com/watch?v=KPjCnDvdUE4